پیش فروش خودروها بدون توجه به ابلاغیه وزارت صنعت

وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط  ۱۵ مدل خودرو را برای پیش‌فروش تایید نموده است ولی ، شرکت‌های واردکننده خودرو بدون اعتنا به این موضوع  بیشتر محصولات خود را به طریق پیش‌فروش عرضه کرده است.

جدیدا وزارت صنعت، معدن و تجارت به گفته امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه پیش‌فروش ۱۵ مدل خودرو در ایران را به رسمیت شناخته است. به این صورت که ۴۰ مدل خودرو اجازه ثبت سفارش راکه  در ابتدای سال دریافت کرده بودند، امکان عرضه به طریق پیش‌فروش را ندارند.

پیش‌فروش خودرو دارای مقرراتی  است که از طرف سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام گردیده و یکی ازاساسی ترین  ضوابط آن وجود خودرو در انبار شرکت واردکننده می باشد.

طیق بررسی از شرکت هایی که امکان پیش فروش را دارند نشان می‌دهد شرکت‌ها به میزان درخواست بازار، بعضی محصولات را ندارند ولی سایت شرکت‌های واردکننده چیز دیگری را عنوان می کند و این شرکت‌ها به پیش‌فروش و حتی فروش نقدی محصولاتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید نکرده است مشغول هستند.

بعضی از شرکت‌ها در پی آن هستند که با دریافت سرمایه مردم، میزان سرمایه در گردش خود را افزایش دهند و حتی می توانند سود دیرکرد را به حساب مشتریان واریز نمایند.

طبق بررسی سایت فقط  سه شرکت واردکننده خودرو که بعضی  از محصولات آنها برای پیش‌فروش به تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است، حاکی از آن است که شرکت‌های واردکننده بیشتر از محصولات مورد تایید وزارت صمت به پیش‌فروش و فروش نقدی محصولات دیگر خود می پردازند.

این سه شرکت در مجموع می توانند فقط ۹ مدل خودرو را به پیش‌فروش بگذارند ولی در واقعیت و آنچه که سایت‌های رسمی این سه شرکت نشان می‌دهد، ۱۳ مدل خودرو از طرف آنها پیش فروش شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *