همکاری دو قطعه ساز بزرگ ایرانی و فرانسوی آغاز شد

قرارداد نهایی جوینت ونچر رایزکو و نووارس فرانسوی در پایان سال ۱۳۹۶ امضا گردید تا این جوینت ونچر در سال ۹۷ فعالیت خود را به طور رسمی در ایران آغاز خواهد کرد.
اسفندماه سال ۱۳۹۵ تفاهم نامه اولیه سرمایه گذاری مشترک (تاسیس جوینت ونچر) مابین هلدینگ رایزکو و شرکت فرانسوی نووارس (مکاپلاست سابق) به دلیل تولید قطعات پلاستیکی با فن آوری بالای خودرو در ایران، با حضور سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و دیگر مدیران شرکت‌های رنو،نیسان و پژو سیتروئن امضاء گردید تا مراحل اولیه جهت پیوستن رسمی قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین جهانی رنو و پژو انجام شود.
در حال حاضر بعد از یک سال از امضاء این تفاهم نامه و برگزاری مذاکرات مختلف بازرگانی و حقوقی بین این دو شرکت و برخلاف فضای مبهم موجود در روابط سیاسی و بین الملل کشور، قرارداد نهایی این سرمایه گذاری در روز‌های آخر سال ۹۶ امضاء گردید تا این جوینت ونچر در ماه‌های ابتدایی امسال فعالیت رسمی و کسب و کار خود را در ایران آغاز نماید. تمایز این قرارداد با دیگر قرارداد‌های بین المللی امضا شده درزمینه قطعه سازی، تعهد شریک خارجی در به اشتراک گذاشتن بازار جهانی خود برای صادرات ۳۰ % از محصولات تولیدی جوینت ونچر می باشد.
جوینت ونچر نووارس – رایزکو فعالیت تولیدی اش را در نیمه اول امسال با تامین قطعات پلاستیکی موتوری و خودرویی جهت شرکت‌های رنوپارس، ایران خودرو و سایپا در منطقه صنعتی صفادشت تهران شروع و در فاز اول برنامه خود و در مدت ۲ سال اشتغالزایی حداقل ۳۰۰ نفر را بطور مستقیم نیاز خواهد داشت.
شرکت نووارس که در سال ۲۰۱۷ بعد از خرید ۱۰۰% سهام شرکت Key Plastic نام خود را از مکاپلاست (Mecaplast) به نووارس (Novares) تغییر داد که از قطعه سازان جهانی و دارای فناوری پیشرفته دربخش تولید قطعات پلاستیکی موتوری و قطعات تزیینی داخلی و خارجی خودرو می باشد که با بیش از ۴۲ سایت تولیدی و ۱۲ مرکز R&D در ۲۱ کشور دنیا از تامین کنندگان اصلی شرکت‌های TOYOTA, RENAULT-NISSAN, PSA, VW و سایر خودروسازان مشهور جهانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *