نظارت بهداشت بر کلیه کالاهای وارداتی در منطقه آزاد

گروه بنگاه ها- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکوعنوان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ، هر نوع  مواد خوراکی و کالاهای وارداتی با نظارت وزارت بهداشت و درمان به صورت مستقیم  وارد کشور می شود.

اکبر نوبخت بیان کرد: طبق اجرای ماده 4 قانون  مقررات صادارات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری- صنعتی کشور، و همچنین  با همکاری شبکه بهداشت و درمان ماکو، مدیریت اداره نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی وی افزود: همزمان با گسترش فعالیتهای سازمان منطقه آزاد ماکو به دنبال دریافت مجوز برای آزمایشگاه کنترل میکروبی، شیمیایی، فیزیکی  و باقیمانده سموم  و فلزات سنگین کالاهای وارداتی در منطقه آزاد ماکو هستیم که تجهیزات این آزمایشگاه خریداری گردیده است.

نوبخت از احداث  ساختمان جدید آزمایشگاه تخصصی کنترل غذا و دارو خبر داد و بیان کرد: آزمایشگاه با هدف ارتقاء زیر ساخت‌های سلامت، افزایش کیفیت کالاهای سلامت محور، افزایش صادرات و واردات در ابعاد 200 مترمربع واقع در پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو احداث می گردد.

وی با انتقاد از سخنان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی درمورد ورود مواد خوراکی غیر مجاز از منطقه آزاد ماکو و به خطر افتادن سلامت مردم گفت: هیچ نوع کالای قاچاقی از مبادی رسمی و قانونی در منطقه آزاد وارد نمی شود.

نوبخت با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین مرز زمینی کشور و بالاترین حجم صادرات و وارداتی زمینی را دارد،افزود: کالاهایی که دارای مشکل بهداشتی باشند از منطقه آزاد ماکو وارد نمی شود و ورود کالا از مرزهای غیرمجاز ویا از گمرک بازرگان با رویه مسافری در ارتباط با منطقه آزاد نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *