نصب شناسه کالاهای تولیدی و وارداتی

درج شناسه کالا بر روی کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی

نصب شناسه بر روی کالاهای تولیدی و وارداتی ضروری است.

اسماعیل عطاپور، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که برای ۱۰ گروه قلم کالا، نصب شناسه کالا ضروری است که صاحبان کالاها باید از طریق سامانه جامعه تجارت، بارکد لازم را اخذ و بر روی کالا نصب کنند که هم برای دستگاه‌های نظارتی و کنترلی و هم برای مصرف کننده قابل تشخیص باشد.

مبارزه با قاچاق کالا و ارز
تبریز – معاون صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ضروری بودن نصب شناسه بر روی کالاهای تولید داخل و وارداتی از ۱۵ دی و ۱۵ بهمن ماه در این استان خبر داد.

وی افزود: صاحبان ۴ دسته کالا شامل لوازم خانگی، پوشاک و منسوجات، تلفن همراه و دخانیات در فضای مجازی به درج شناسه کالا بر روی کالاهایشان ملزم شدند، کالاهای تولید داخل از ۱۵ دی و کالاهای وارداتی از ۱۵ بهمن ماه ملزم به دریافت این کد هستند.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور شناسایی و رهگیری کالاهای خارجی که با انجام تشریفات قانونی وارد کشور می‌شوند و تشخیص آنها از کالاهای قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالای جعلی، تقلبی، غیربهداشتی و غیراستاندارد، ترخیص کالای تجاری منوط به ارائه گواهی‌های دریافت شناسه کالا، شناسه رهگیری و ثبت این گواهی‌ها و شماره شناسه‌ها توسط گمرک است.

به گفته معاون صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، طبق این ماده قانونی، توزیع و فروش کالاهای وارداتی در بازار خرده فروشی منوط به نصب این ۲ شناسه است و در غیر این صورت کالاهای یاد شده قاچاق محسوب می‌شوند.

وی افزود: این طرح به این شکل خواهد بود که مردم از طریق موبایل می‌توانند با وارد کردن یک کد دستوری، مشخصات کالایی را استعلام کنند.

برای اطلاع از نحوه اخذ شناسه کالا اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *