موقتی بودن ممنوعیت واردات خودرو

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت:به دلیل شرایط اقتصادی کنونی دولت باید شرایط بعد از تحریم احتمالی آمریکا را پیش بینی نماید و منابع ارزی کشور را به خوبی مدیریت کند که طبق قانون تجارت ممنوعیت خودرو قانونی نمی باشد.
میثم رضایی درباره اهمیت مدیریت منابع ارزی کشور در شرایط فعلی گفت: در حال حاضردولت تصمیم به ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا در گروه‌‌‌‌‌های مختلف گرفته است که بعضی از ردیف‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن درباره خودروهای سواری و سنگین است ولی این موضوع نباید فراموش شود که دولت در این شرایط چاره‌‌‌‌ای جز این کار نداشته است.
وی گفت: طبق قانون تجارت اگر کالایی که از نظر شرعی مشکلی نداشته باشد ممنوع کردن واردات آن به طور کامل امکان پذیر نیست و فقط دولت می تواند با اعمال تعرفه در واردات آن کالاها محدودیت ایجاد نماید.پس ممنوعیت خودرو به صورت مقطی می باشد.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو درباره موقتی بودن ممنوعیت واردات خودرو گفت: این تصمیم به دلیل شرایط کنونی و در این زمان حساس گرفته شده وطبیعتا با آرام شدن فضای اقتصادی و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌‌های بلند مدت دولت، واردات خودرو دوباره به روال عادی و منطقی خودباز خواهد گشت.
رضایی گفت: اشتغال و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری عظیم به راحتی صورت نمی گیرد و مسئولان دولتی کاملا به این موضوع واقف هستند. هستند.
رضایی درمورد قانون تجارت و غیرقانونی بودن واردات خودرو برای مدت طولانی گفت: به دلیل غیرقانونی بودن ممنوعیت واردات خودرو، اگر این موضوع مدت زمان طولانی به طول بیانجامد میتوان از راه مراجع قضایی پیگیری کرد.اگرواردات خودرو برای مدت طولانی ممنوع شود باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی و سپس افزایش قیمت خودروهای داخلی می شود که این شرایط به ضرر مشتریان خواهد بود.
وی گفت:این تصمیم دولت برای حمایت از تولید داخل و حرکت واردکنندگان خودرو به سمت تولید و مونتاژ بوده است زیرا واردات خودرو به صورت (سی بی یو) هیچ ارزش افزوده‌‌‌‌‌‌ای برای کشور ندارد و تنها شرکت‌های خارجی از آن سود خواهند برد ولی اگر واردکنندگان به صورت مونتاژ این خودروها را در بازار عرضه نمایند باعث اشتغالزایی در کشور می شوند و همچنین در کشور ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *