زمان ترخیص کالاهای صادراتی از گمرک به یک روز رسید

معاون استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان از کاهش ترخیص کالاهای صادراتی از گمرک به یک روز و زمان ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک به ۳ روز اطلاع داد.

محمد امامی امین گفت: میزان صادرات تهران در سال ۹۶ مبلغ ۱۴ میلیارد هدف گذاری شده است، که حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ درزمینه کالا و مابقی در حیطه خدمات می باشد.

وی گفت: سقف صادرات در سال ۹۶ و ۹۵ با یکدیگر انطباق دارد و دلیل آن نیز عدم تحقق میزان صادرات در سال ۹۵ است و حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون عدم تحقق در بخش خدمات را داریم.

معاون استاندار تهران گفت: امروز تعین شد که ۱۵ درصد از هدف گذاری سال گذشته به همراه هدف گذاری امسال بوده است و ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون هدف گذاری کالا و خدمات برای سال جاری می باشد.

وی همچنین به مشکلات گمرکی در بازرگانی اشاره نمود و افزود: دوستان عنوان کردند که در سال های گذشته میانگین مسیر ترخیص کالا برای ورود به کشور حدود ۲۶ روز و برای صادرات ۷ روز می باشد، که امسال میانگین واردات کالا از مسیر گمرکات به ۳ روز و صادرات به یک روز کاهش پیدا کرده است، که این یک اقدام راهبردی در راستای توسعه صادرات واقتصاد مقاومتی در کشور است، که کمک بسزایی به توسعه صادرات خواهد نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *