روحانی با معامله توافقی ارز آزاد موافقت کرد

در جلسه‌ای که با رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت تشکیل شد،بالاخره حسن روحانی خرید و فروش توافقی بین صادرکنندگان و واردکنندگان در صرافی ها را قبول کرد.
یک مقام مسئول در نظام بانکی،درباره تغییر درمورد بعضی سیاست های ارزی گفت: در جلسه ای که بین تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور برگزار شد، موفق به قانع کردن رئیس جمهوربرای عملیاتی کردن خرید و فروش توافقی ارز بین صادر کننده و وارد کننده شدم.
وی بیان کرد: مدت هاست تیم اقتصادی دولت برای ایجاد چنین شرایطی در معاملات ارزی کشور تلاش می کنند ولی رئیس جمهور بخاطر دلایلی، خواستاردر نظر گرفتن فقط یک نرخ و آن هم ۴۲۰۰ تومان برای هر دلار بود که بخاطر این موضوع پذیرش طرح تیم اقتصادی که مورد تایید فعالان اقتصادی نیز بود حدود یک ماهی عقب افتاد.
این مقام مسئول گفت: در این جلسه تیم اقتصادی دولت بالاخره توانست رئیس جمهور را قانع نماید که نرخ معاملاتی دلار برای صادر کنندگانی که ارز حاصل از صادرات آنها شامل خرید و فروش در سامانه نیما خارج می باشد همان ۴۲۰۰ تومان باشد و در مقابل، اظهارنامه صادراتی ارزش پیدا نماید.
طبق این تصمیم که با توافق رئیس جمهور همراه بود احتمال دارد دولت بعضی ضوابط را جهت کنترل نرخ در نظر گیرد. وی گفت: البته برای تصمیم‌گیری نهایی قرار است جلسه ای دیگر با معاون اول رئیس جمهور و تیم اقتصادی تشکیل شود.
که طبق پیش بینی های صورت گرفته با نهایی شدن این تصمیم حباب بازار ارز تخلیه خواهد شد و نیازهای خرد مردم هم قابل پاسخگویی است.لازم به ذکر است که سقفی هم برای ارزش اظهارنامه‌های صادراتی مد نظر است که با احتساب نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی، نرخ نهایی این ارز فاصله زیادی با نرخ دولتی دلار نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *