حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با بیان جزئیات دستور کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی گفت: صادرات مناطق آزاد امسال به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.
مرتضی بانک افزود: مناطق آزاد در تلاشند که دستور مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی را به خوبی اجرا نمایند.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: برگزاری نشست‌های دوره ای با سرمایه‌گذاران در هر یک از مناطق آزاد، دعوت به همکاری جهت ایجاد مشاغل مولد با حمایت کامل مناطق آزاد، تدارک بسته‌های تشویقی جهت سرمایه‌گذاری شامل بر تولید و ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان در دستور کار مناطق آزاد در سال ۹۷ قرار گرفته است.
وی افزود: به همین دلیل مناطق آزاد کشور جهت دعوت از تولیدکنندگان داخلی تسهیلات ویژه‌ای در نظر دارد علاوه براینکه تاکید داریم کالای ایرانی باید دارای کیفیت باشد و توانایی رقابت را داشته باشد که امکان ایجاد این رقابت پذیری در مناطق آزاد کشور امکان پذیر است.
بانک گفت: مناطق آزاد همچنین از تولیدات ملی با قابلیت صادرات حمایت خواهد کرد؛ به طوری که حرکت تبدیل واردکنندگان دیروز به تولیدکنندگان امروز در مناطق آزاد شروع شده است.
به عقیده وی ارتقای کیفیت و قیمت مناسب،تضمین کننده رونق تولید ملی است و همچنین مناطق آزاد هم در جهت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی اقدام خواهد کرد.
بانک افزود: در کشور زیرساخت‌ها، شرایط، ماشین آلات و بازار مصرفی جهت فروش کالای ایرانی امکان پذیر است و تولیدکنندگان فقط باید به کیفیت کالای تولیدی توجه نمایند.
وی درباره لازمه توسعه تولید کالای ایرانی ارتقا کیفیت است، گفت:کارگروهی باید در مناطق آزاد ایجاد شود تا جز به جز مسائلی که تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با آنها روبرو هستند، بررسی و پیگیری گردد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشوربیان کرد: مواردی مانند رویه های گمرکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده، مشکلات صادرات، واردات، تجارت و اصناف می‌توانند در این کارگروه پیگیری و دنبال گردند.
بانک افزود: باید به این موضوع توجه کرد که چرا مردم کالای ایرانی تولید شده را با برچسب خارجی خریداری می نمایند؛اما همان کالا را با برچسب ایرانی قبول ندارند؛ باید با تولید کالای با کیفیت مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق نماییم.
بانک، میزان صادرات مناطق آزاد در سال گذشته را یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام نمود و افزود: رسیدن به مجموع صادرات یک میلیارد و 500 میلیون دلاری در امسال یکی از تکالیف مهم کلیه مناطق آزاد کشور می باشد.
مشاور رئیس‌جمهور، تمرکز به صادرات را یکی از مهم ترین سیاست های مناطق آزاد در سال ۱۳۹۷دانست و گفت: تمامی فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی در رسیدن به اهداف صادراتی مناطق آزاد باید همکاری نمایند.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد وظیفه دارد تا چالش‌ها و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران را برطرف نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *