توصیه به خریداران و فروشندگان ارزتوسط سازمان امور مالیاتی

سازمان مالیاتی به تمامی فعالان بازار ارز توصیه نمود علاوه بر دریافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را جهت ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود حفظ نمایند.
در اطلاعیه سازمان مالیاتی قید شده است، تمامی فعالان اقتصادی از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری، مانند صرافی ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درراستای اجرای مواد (169) و(169) مکرر قانون مالیات های مستقیم و در جهت شفافیت فعالیتهای اقتصادی و تداوم نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، واطلاعات مربوط به معاملات خود (خرید و فروش هرگونه کالا و خدمات من جمله انواع ارز) و نیز اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی اشخاص مانند اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی را دردسترس سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.
سازمان امور مالیاتی کشور نیز در جهت انجام وظایف سازمانی خود باید به شناسایی مودیان مالیاتی بالقوه و میزان درآمد آنها توجه نمایند.
بنابراین اعلام می شود اطلاعات تمامی اشخاصی که به خرید و فروش انواع ارز پرداختند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار بگیرد و طبق قوانین موضوعه نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد متعلقه اقدام شود.
بدین جهت به خریداران و فروشندگان انواع ارز توصیه می شود علاوه بر دریافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را جهت ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود نگه داری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *