تحویل کالا بدون فوت وقت به صاحبان کالا

تکلیف تحویل کالا بدون فوت وقت به صاحبان کالا

اخذ هزینه‌های غیرمتعارف از کالاهای اساسی در انبارهای عمومی ۲گمرک

ستاد تنظیم بازار با اشاره به دریافت هزینه‌های غیر متعارف انبارداری در دو گمرک سهلان و غرب تهران از کالاهای اساسی، خواستار تحویل کالا بدون فوت وقت به صاحب کالا و ترخیص آن شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی مصوبات جلسه 69 ستاد تنظیم بازار نشان میدهد، دریافت هزینه انبارداری بالاتر از نرخ اعلامی سازمان حمایت توسط مراکز نگهداری اعم از انبارهای گمرکات، انبارهای عمومی و… جهت کالاهای اساسی و ضروری غیر قانونی می‌باشد.

در بند 16 این مصوبات امده است، با توجه به نرخ تثبیتی عرضه کالاهای اساسی و ضروری از زمان تخصیص ارز 4200 تومانی در خصوص نهاده ها در کلیه مراکز نگهداری اعم از انبارهای گمرکات، انبارهای عمومی و.. مجاز به دریافت نرخ هزینه انبارداری حداکثر در سقف هزینه محاسباتی و منظور شده در بهای تمام شده کالا از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان( از جمله کنجاله سویا، ذرت و جو) بوده و دریافت هزینه انبارداری بالاتر از نرخ اعلامی سازمان مذکور غیرقانونی می باشد.
سازمان حمایت مکلف می‌باشد نسبت به بررسی و اقدام قانونی در خصوص دریافت هزینه غیر متعارف و انبارداری گمرک غرب و گمرک سهلان اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد نماید.
از آنجایی که بخشی از محموله‌های کنجاله سویا وارداتی متعلق به بخش خصوصی ترخیص (80 درصد) و مابقی به عنوان تضمین پرداخت سود و عوارض گمرکی و مطالبات دولت در گمرکات نگهداری می‌شود به دلیل مطالبه هزینه غیر متعارف از سوی انبارهای عمومی رسوب و تحویل سازمان اموال تملیکی گردیده است.

در پایان این بند نیز تاکید شده است، شرکت صاحب کالا مکلف به پرداخت سود و عوارض و هزینه انبارداری بر اساس نرخ اعلامی سازمان حمایت بوده و گمرک و سازمان اموال تملیکی مکلف به تحویل کالا بدون فوت وقت به صاحب کالا و ترخیص می‌باشند.

 دریافت هزینه‌های غیر متعارف انبارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *