تجهیز گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری تا پایان امسال

رئیس کل گمرک ایران گفت: عملیات مجهز کردن گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.
فرود عسگری در مورد تجهیز گمرک‌های کشور به ایکس‌ری،گفت: 146 گمرک در کشور وجود دارند ولی کلیه گمرکات کشور فعالیت زیادی ندارند و می‌توان گفت تقریبا 15 گمرک کشور 95درصد از عملیات تجاری کشور را انجام می‌دهند.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به اینکه حدود 30 گمرک در زمینه صادرات واردات در کشور هستند که باید آنها را مجهز نماییم گفت: اولین گمرکی که دارای اهمیت است گمرک شهید رجایی است که 45 درصد واردات و 50 درصد صادرات و ترانزیت کشور را برعهده دارد ، در این گمرک دو دستگاه ایکس‌ری ثابت و یک ایکس‌ری جدید پرسرعت قرار دارد.
وی با بیان اینکه در گمرک دوغارون به علت بخش ترانزیت نیز دستگاه ایکس‌ری پر سرعت نصب گردیده و در اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد ،افزود: در گمرک بازرگان یک ایکس‌ری مستقر وجود دارد و دو ایکس‌ری ساخت وزارت دفاع نیز در حال راه‌اندازی می باشد که یکی از آنها اردیبهشت‌ ماه افتتاح می گردد.
عسگری درباره تجهیز گمرکات نوردوز، شلمچه، پرویزخان و باشماق به علت حجم مبادلات با کشور همسایه در برنامه قرار دارند که دربعضی از آنها مستقر شده است،بیان کرد: گمرک میلک جزء مواردی است که حتما باید تجهیز شود، عملیات بانکی دو دستگاه ایکس‎ری اهدایی از طرف دولت ژاپن در حال انجام می باشد که در استان سیستان و بلوچستان نصب خواهد شد.
رئیس کل گمرک کشور در پایان با بیان اینکه تجهیزگمرکات حساس کشور به ایکس‌ری تا پایان سال 97 انجام خواهد شد افزود: براساس برنامه در تجهیز گمرکات کشور حتما از محصولات تولید داخل استفاده میشود و مناقصات بین‌المللی می باشد؛ در زمینه تردد مسافربری نیز در کلیه گمرکات از ایکس‌ری‌های چمدانی تولید داخل استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *