تایید آیفون ۱۰ در ایران

آزمایشگاه تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، گواهی دائمی تأیید نمونه را برای آیفون ۱۰را که قبلا نسبت به وارداتش به کشور موضع‌گیری هایی ایجاد شده بود، صادر کرد.

طبق اطلاعات کسب شده چندی پیش ازطرف  مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شد که هیچ ثبت سفارش و واردات رسمی برای گوشی موبایل آیفون 10 (آیفون X) به کشور انجام نشده بنابراین کلیه گوشیهایی از این برند که در بازار وجود دارد ، قاچاق  می باشد.

با توجه به  طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه که از اواخر مهر سال جاری اجرایی شده به دنبال ساماندهی بازار و مبارزه با قاچاق می باشد قرار است تمام گوشیهایی که به شکل قاچاق وارد کشور می شوند امکان دریافت خدمات اپراتور برای آنها مقدور نباشد.، متقاضیان خرید گوشی موبایل باید دقت کنند تا کالای قاچاق نخرند.

همچنین اداره کل استاندارد و تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که یکی از وظایفش «ارزیابی نتایج اعلام شده در گزارش آزمایشگاه تأیید نمونه جهت تصمیم‌گیری برای ترخیص یا مرجوع کردن تجهیزات» است گواهی دائمی را برای گوشی آیفون10 صادر نموده است.

آیا آیفون های 8 و 8 پلاس گواهی تایید نمونه ایران را دریافت کردند؟

براساس تأییدیه و گواهی دائمی سه ساله‌ای که به این گوشی داده شده است، این گوشی در ردیف استانداردها قرار دارد.
اواخر مهر ماه سال جاری بود که آیفونهای 8 و 8 پلاس نیز توانستند تأیید و گواهی موقت (اعتبار تا اردیبهشت 97) را از آزمایشگاه تأیید نمونه این سازمان  دریافت کنند و درحال حاضرگواهی آنها نیز اکنون دائمی شده است.

در حال حاضر مدلهای A1865 و A1901 آیفون 10نیز توانسته‌اند گواهی دائمی تأیید نمونه را دریافت نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *