تامین نشدن ارز مورد نیاز بخش تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تاکید کرد.
سیده حمیده زرآبادی؛ درباره وضعیت تامین ارز بخش تولید بیان کرد: طبق گزارشی که دولت ارائه کرده و گفته است که ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تامین می‌شود ولی طبق گزارش تولیدکنندگان و صنعتگران فقط حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد ارز مورد نیاز با نرخ اعلامی از طرف دولت تا این زمان تامین شده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:تاکنون ترخیص کالاهای مورد نیاز بخش تولید در گمرکات به مشکل خورده است به طوری که می‌توان گفت ثبت سفارش کالا ناقص صورت می گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این گزارش بانک مرکزی درباره تامین ارز مورد نیاز بخش تولید طبق ثبت سفارش‌های اولیه بوده ولی در حال حاضر تا وقتی که کالای مورد نیاز تولیدکننده و صنعتگر از گمرک ترخیص نشود تولید کننده قادر به شروع کار خود نیست.و نرخ بعضی از کالاها در بازار بنا به دلار ۶ هزار تومانی محاسبه می‌شود
زرآبادی افزود: ایجاد مشکل در تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید منجر می شود تولید نهایی کالا در کشور دچار خلل شود و قطعا این موضوع به کاهش عرضه در بازار می انجامد که تبعات اقتصادی نامطللوبی خواهد داشت.
وی بیان کرد: باید قبول کرد که نرخ بعضی کالاها در بازارطبق دلار حدود ۶ هزار تومانی محاسبه می شود و این موضوع باعث گرانی کالاهای اساسی مردم خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه در گزارش‌های اقتصادی بیان می شود قیمت کالاها در بازار افزایش نداشته است قابل قبول نیست و برای جلوگیری از ایجاد التهابات کاذب در بازار باید با مردم صادق بود و با تعامل و اتخاذ تدابیر اقتصادی مشکلات را بررسی و حل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *