با تشکیل بازار ثانویه نرخ ارز کاهش پیدا می کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر مدیریت صحیح و مناسب توسط بانک مرکزی صورت بگیرد با تشکیل بازار ثانویه ارز،قیمت ارز کاهش پیدا می کند.
پورابراهیمی داورانی در مورد تشکیل بازار ثانویه ارز گفت: از ابتدای سال ۹۷ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی ساماندهی بازار ارز را تهیه کرد و تیم اقتصادی دولت هم موضوعات مربوط به طرح ساماندهی بازار ارز را پذیرفت؛ولی با این حال باز هم تصمیم ارزی غیر کارشناسی گرفته شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید قبول کرد که کنترل اقتصاد کشور با ارز تک نرخی در این شرایط اقتصادی ناممکن است زیرا این ارز قادر به پوشش تمام بخش های بازار نیست و کارشناسان هم در این مورد نقدهایی انجام دادند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از ۳ ماه، دولت نظر مجلس را در مورد تشکیل بازار ثانویه پذیرفت ولی این تاخیر باعث ایجاد هزینه هایی برای اقتصاد کشور شد.
پورابراهیمی داورانی درباره ثبات در اقتصاد کشور گفت: بانک مرکزی و دولت باید با ابزارهای اقتصادی بازار ارز را به خوبی مدیریت نمایند و به معاملات ارزی نظارت داشته باشند که اگر بانک مرکزی و دولت بتوانند به خوبی این بازار ثانویه را مدیریت نمایند قطعا قیمت ارز کاهش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *