بانک مرکزی و دولت قیمت نرخ ارز را تثبیت نمایند

به نظر نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران،نوسانات شدید نرخ ارز باعث شده که تجار نتوانند درست پیش بینی نمایند و بانک مرکزی و دولت باید نرخ ارز را تثبیت نمایند.

نرخ ارز در هفته ای که گذشت با شیب افزایشی همراه بود و در ۳۰ دی ماه از مرز ۴۵۰۰ تومان گذشت و نرخ جدیدی برای دلار به ثبت رسید. این افزایش بر بخش های مختلف اقتصاد تاثیر می گذارد ، که به نفع صادرکنندگان و ضرر وارد کنندگان است. که به نظرعلاء میر محمد صادقی باید بانک مرکزی و دولت نسبت به تثبیت نرخ ارز اقدام نمایند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: وضعیت فعلی نرخ ارز قاعدتا تاثیر نامطلوبی بر روی کالاهای ایرانی می گذارد.
وی افزود : شاید افزایش نرخ ارز باعث توسعه صادرات بشود ، اما به شرط اینکه نرخ ارز تثبیت گردد که سکوت دولت و مقامات بانک مرکزی هم در این جریان خیلی ابهام برانگیز می باشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در گذشته وقتی تحولی در بازار ارز رخ میداد بانک مرکزی و رئیس آن در این زمینه صحبت می‌نمود و سیاست‌های خود را اعلام می‌کردند و سرانجام باعث می‌شد نرخ ارز یا کاهش پیدا کند و یا حداقل تثبیت می شد.

میر محمد صادقی معتقد است نرخ ارز باید تثبیت شود،و افزود:با ساکت بودن مسئولین بعضی از واسطه‌ها در موضوع ارز دخالت می کنند و قیمت ارز افزایشمی یابد. شاید این اتفاق بر روی صادرات اثر مثبت داشته باشد ، ولی قطعا اثرات سوء خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود دولت و بانک مرکزی نرخ ارز را تثبیت نمایند وباعث نشوند واسطه ها نرخ ارز را تعیین کنند چون تاثیر بدی بر روی اقتصاد می گذارد.

وی همچنین گفت : اگر دولت توانایی دارد بهتر است نرخ ارز را پایین‌تر از رقم فعلی بیاورد زیرا نرخ ارز اگر پایین تر باشد باعث کاهش تورم می‌شود. البته احتمال دارد قدرت صادرات‌مان محدود شود ولی درکل ثبات نرخ ارز به وضعیت بازار کمک بسزایی می‌کند و تجار قادر خواهند بود پیش بینی کنند و به فعالیتشان بپردازند . ولی در حال حاضر نوسانات فعلی باعث شده است که همه فکر می‌کنند خریدن ارز بهترین کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *