ایران صادرات نفت خود را موقتا محدود میکند

ایران در نظر دارد صادرات نفت خام و میعانات خود را تا آخر سال 2017 حفظ کند ولی فعالیتهای خود را در زمینه کاهش ذخایر نفت،تقاضای داخلی رو به رشد و صادرات خود را محدود میکند.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران(سعید خوشرو)عنوان نمود:ایران صادرات خود را که روزانه شامل 6/2 میلیون بشکه نفت خام و میعانات است را تا سال 2017 برنامه ریزی کرده است.

وی گفت:صادرات میعانات که در تولید پتروشیمی مورد استفاده قرار میگیرد به جهت فعالیت های تعمیراتی در پارس جنوبی از 550 هزار بشکه در روز در 15 ماه گذشته به 450 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

بنابراین مورد انتظار است که صادرات نفت خام ایران تا اتمام سال میلادی جاری در حدود ۲/۱ تا ۲/۳ میلیون بشکه در روز ثابت شود.که ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک می باشد.

خوشرو اظهار داشت: به دلیل پایان ذخایر میعانات، مجبوریم صادرات میعانات را به دلیل تقاضای داخلی کاهش بدهیم.

خوشرو گفت: ایران در 3ماهه دوم سال ۲۰۱۸ هنگامی که دومین بخش جداکننده میعانات پالایشگاه ستاره خلیج فارس فعالیت خود را آغاز کند، احتمال دارد واردات بنزین متوقف شود.

خوشرو بیان کرد: تهدیدهای هند برای کاهش واردات نفت خام ایران کم اهمیت است و افزود: صادرات به هند به طور متوسط ۴۰۰ هزار بشکه در روزاست.و به دلیل اینکه دیگر مشتریان، تقاضا برای خرید نفت بیشتری دارند ،نگران کاهش واردات به هند نخواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *