اولین مقصد صادراتی ایران کدام کشورها می باشند؟

امارات، چین، هندوستان و ترکیه؛ ۴ کشوری هستند که صادرات کالاهای ایرانی از طریق گمرکات جنوب کشور به این کشورها صادر می شود.
طق بررسی های صورت گرفته از بزرگترین گمرکات کشور در حال حاضراستان هرمزگان، حاکی از آن است که میزان صادرات به لحاظ وزنی در سال قبل از طریق این گمرکات به مقدار ۱۴ میلیون تن افزایش پیدا کرده است که از لحاظ ارزشی نیز ۱۱ هزار میلیارد تومان رشد دراین زمینه داشته ایم.همچنین از نظر ارزش نیز عملکرد گمرکات موجود در جنوب کشور در سال گذشته به نسبت سال ۹۴ به میزان ۳ میلیارد دلار افزایش داشته است.
البته میزان واردات از لحاظ وزنی در دوره ای که بررسی شده است یک میلیون تن افزایش پیدا کرده و نیز از نظر ارزشی ۹ هزار میلیارد تومان رشد داشته است.
همچنین میزان واردات از نظر ارزشی توسط گمرکات استان هرمزگان در سال گذشته، یک میلیارد و ۹۰۰ دلار افزایش نموده است.
بیشترین صادرات ازطرف گمرکات بزرگ جنوب کشور در سال گذشته به کشورهای امارات، چین، هندوستان و ترکیه می باشد که اقلام عمده صادرات مانند سنگ گچ، سنگ مس و کنسانتره آن، سنگ آهن و کنسانتره آن بوده است.
عمده ترین واردات نیز ازکشورهای جمهوری کره، امارات، چین، تایلند، هند و …می باشد و چندمورد دیگر عمده وارداتی نیز خطوط راه آهن از آهن و یا فولاد، برنج، کاغذ و مقوا و… می باشد.
بنابراین میزان درآمد ازگمرکات جنوب در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن ۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و حجم ترانزیت خارجی نیز 1 میلیون تن افزایش یافته است؛ و ترانزیت داخلی نیز ۲۸ هزار تن کاهش از خود نشان داده است.
تعداد پرونده‌های قاچاق کشف شده در سال قبل از طریق گمرکات هرمزگان، پنج مورد افزایش داشته است که ازلحاظ ارزشی ۵۵ میلیارد تومان افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *