الزام به ثبت منشا ارز برای واردات

طی اعلام های قبلی گمرک ایران در زمینه لزوم ثبت منشا ارز تمامی کالاهای وارداتی در سامانه ارزی بانک مرکزی  برای ترخیص کالاهای وارداتی به انجام این موضوع ،گمرک ایران با به طور جدی این موضوع را به اجرا گذاشته  و  همه واردکنندگان علاوه بر ثبت سفارش در “سامانه جامع تجارت “، باید منشاء ارز را نیز در سامانه ارزی بانک مرکزی ( سنا ) اعلام نمایند.

کاربران در سامانه ارزی بانک مرکزی  چهار گزینه انتخابی به صورت زیر  دارند که اگر منشاء ارز اعلامی آن ها غیر از این موارد باشد، قادر به ترخیص کالا نمی باشند.

1:”ارز را از معامله و تجارت قبلی به دست آورده‌ام”، در این مورد بانک مرکزی صحت این اظهار را طبق اطلاعات قبلی معاملات فرد در سامانه ارزی بررسی میکند.

2:”ارز را از صرافی‌ها دریافت کرده‌ام” با توجه به اتصال تمامی صرافی‌های مجاز به  سنا و الزام آن ها به ثبت اطلاعات در این سامانه و  دریافت شناسه  تبادل ارزی ، بررسی صحت  این گزینه نیز توسط بانک مرکزی انجام می شود.

3:”ارز را مستقیم از بانک‌های عامل دریافت کرده‌ام” زمانی که دریافت ارز از بانک های عامل ، اطلاعات مربوطه به صورت سیستمی در سامانه بانک مرکزی ثبت و ذخیره شوند، در این موارد امکان اعلام خلاف  توسط وارد کننده وجود نخواهد داشت.

4: “ارز را ذخیره داشته‌ام و یا به صورت فیزیکی وارد کشور کرده‌ام،” در این موارد  فرد شامل بررسی مالیاتی و عدم  پولشویی خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *