افزایش سهم روبل و یوان در پرداخت های تجاری

(ولادیمیر پوتین) رئیس جمهور روسیه و (ژی جینگ پینگ) رئیس جمهور چین در بیانیه‌ای مشترک اعلام نمودند که به منظور افزایش سهم پول‌های ملی دو کشور در پرداخت های تجاری توافق کردند. بنابراین، در این بیانیه به مسائل دیگری مانند استحکام بیشتر همکاری روسیه و چین در بخش مالی ،افزایش سهم پول‌های ملی در پرداخت‌های تجاری، سرمایه گذاری، فاینانس، توسعه مشارکت در بخش های متعدد مانند نظام‌های پرداخت و بیمه پرداخته شده است.
پوتین و جینگ پینگ جهت افزایش روند گردش مالی تجاری روسیه و چین وهمچنین بهبود بیشتر ساختارهای آن و دنبال کردن توسعه در بخش های جدید و شکل‌های مختلف مشارکت در بخش همکاری اقتصادی و تجاری توافق نمودند.
این دو کشور تلاش های خود را برای هماهنگ کردن استراتژی‌ها، برنامه‌ها، اقدامات در راستای توسعه اقتصاد ملی و بخش های ویژه، ایجاد فضای مطلوب برای بنگاه‌های اقتصادی روسی و چینی، ارتقاء پروژهای بزرگ به طورمشترک جهت اهداف مهم شرکت‌ها، رویکرد بازار محور، کار بر پایه امور تجاری، رصد فعالیت های جهانی، افزایش سطح همکاری سرمایه گذاری بین روسیه و چین به طور مداوم و همچنین به وجود آوردن شرایط مناسب پایدار جهت انتشار اوراق قرضه فرامرزی ارتقاء بخشند.
طبق این گزارش همکاری در بخش نفت، گاز، زغال سنگ، برق، منابع انرژی تجدید پذیر، تجهیزات انرژی و بازدهی انرژی در دستور کاردو کشور می باشد. پوتین رئیس جمهور روسیه معتقد است که کل حجم تجاری 2 کشور تا پایان سال جاری میلادی صد میلیارد دلار افزایش خواهد یافت؛ بنابراین این رقم برای حجم روابط تجاری روسیه و چین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۷ میلیارد دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *