اعلام هر نوع نرخ خرید و فروش ارز به غیر ازصرافی‌های مجاز ممنوع شد

اعلام هرگونه نرخ خرید و فروش ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، به جز صرافی‌های موضوع «مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها» براساس ماده ۱۴ آن ممنوع می باشد.
مدیر اداره بانک صادرات درباره شرایط مجاز بودن صرافی‌ها به خرید و فروش ارز گفت: صرافی‌های مجاز طبق ماده ۵ «مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها» در حالی مجاز به خرید و فروش ارز می باشند که قبلاً به اعلام همزمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی و یا تارنمای خود اقدام کرده باشند.
صمد کریمی در مورد اعلام هرگونه نرخ خرید و فروش ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی،به غیر از صرافی های مجاز ممنوع می باشد بیان کرد:تنها صرافی های مجاز باید نسبت اعلام نرخ های خرید و فروش و نیز معاملات ارزی متناسب با شرایط بازار اقدام نمایند.
صمدی در انتها با بیان این موضوع که اعلام نرخ خرید و فروش اسعار مورد معامله در بازار آزاد کشور توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، طبق نرخ‌های میانگین وزنی درج شده در پایگاه اینترنتی WWW.sanarate.ir بلامانع می باشد، گفت: این اشخاص به هیچ زمان مجاز به درج نرخ‌های ارز دلالان و بازارسازان غیررسمی ارز نمی باشند و با متخلفین طبق ماده “۱۵” مقررات برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *