اعلام تعرفه واردات سموم کم ‌خطر

بخش‌نامه‌ای از سوی علی معقولی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک به گمرکات اجرایی،درباره تعرفه واردات سموم کم‌خطر و متوسط خطر ابلاغ شد.
طبق این بخش‌نامه که همسو با بخش‌نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک ایران می باشد و در بخش‌نامه وزارت جهاد کشاورزی قید شده است: «با هدف اجرای دقیق تصویب‌نامه هیئت وزیران موضوع اعمال دقیق،شامل حقوق ورودی5 درصد برای سموم کم‌خطر و متوسط خطر و با تشخیص وزارت جهاد کشاورزی و و در جهت مذاکرات حضوری، با توجه به مسئولیت سازمان حفظ نباتات در رابطه با تعیین میزان خطر سموم کشاورزی، خواهشمند است دستور فرمایید در صورت تشخیص و تایید سازمان حفظ نباتات در زمینه نوع و میزان خطر سموم وارداتی، اقدام لازم برای اجرای مصوبه ذکر شده صورت بگیرد. »
وزارت جهاد کشاورزی قبلا به دلیل اجرایی نکردن این تعرفه از سوی بعضی از گمرکات گله نموده و دلیل افزایش قیمت سمومی که تولید داخلی ندارند را از ضررهای اجرایی نشدن این مصوبه دانست.
وزارت جهاد کشاورزی در بهمن ماه سال گذشته از گمرک درخواست کرده بود که برای از بین رفتن این بلاتکلیفی سمومی که قبل از این ابلاغ ثبت سفارش شدند را سریع ترخیص نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *