“اظهار قبل از ورود کالا” باعث کاهش هزینه و افزایش کیفیت در تولید می شود

به اجرا در آمدن “اظهار پیش از ورود کالا ” در گمرک فضای تولید را متحول  ساخته و تامین مواد اولیه و نیمه ساخته وارداتی برای تولید کنندگان با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود. رئیس فدراسیون واردات ایران این اقدام را موفقیتی در جهت رفع موانع تولید و تجارت و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن این دستورالعمل نه فقط کاهش هزینه خواب سرمایه کالای وارداتی را برای تولید کنندگان به دنبال دارد ، بلکه تولید کنندگان می توانند ، با استفاده از زمان بندی نزدیکتر به واقعیت، هزینه های تولید خود را به دلیل تولید با کیفیت تر کاهش دهند.

احتشام زاد از دیگر مزایای این اقدام برای تولیدکنندگان عنوان کرد: “اظهار پیش از ورود کالا ” فرآیند تامین ماشین آلات و تجهیزات تولیدی را سریع تر خواهد کرد که باعث می شود کارخانه های تولیدی در زمان کوتاهی تجهیز شوند.

احتشام زاد درباره ی دستاوردهای اجرای شدن “اظهار پیش از ورود کالا ” توضیح داد: هنگامی که کالا پیش از ورود اظهارمی شود واین کالا ارزش گذاری میگردد،در فرآیند تولید و حتی قیمت گذاری با اطمینان بیشتری می توانید این کار را انجام دهید ومشتری نهایی شما با نوسان کمتری در قیمت ها روبرو می شود.

رئیس فدراسیون واردات ایران  این اقدام گمرک را حرکت در جهت مسیر پیوستن به تجارت جهانی  می داند و می گوید : هم اکنون پنجره واحد داخلی در کشور اجرا گردیده و گام بعدی ما پنجره واحد فرامرزی است که درحال انجام می باشد. طبق گفته احتشام زاد “اظهار پیش از ورود کالا ” در اکثر کشورها در حال انجام است و به فعالان اقتصادی کمک نموده که مستندات و اسناد خرید در زمان ثبت در کشور مبدا در کشور مقصد هم قابل مشاهد  می باشد و نیاز به اظهار مجدد نیست . احتشام زاد کاهش زمان اجرا و همچنین کاهش هزینه مبادله را از مهم ترین دستاوردهای این اقدام در تجارت  عنوان کرد.

این فعال بخش خصوصی درباره ی اینکه باید دیگر فرآیندهای لازم جهت پیوستن به پنجره تجارت فرامرزی را آماده و اجرا کنیم، گفت:مواردی مثل ،ثبت سفارش و گواهی مبدا در حال حاضر مکانیزه صورت میگیرد و زمانیکه ،  سیستم های گمرک کشور،وزارت صنعت، معدن وتجارت واتاق بارگانی یکپارچه شده اند، این  قابلیت وجود دارد که نه فقط هزینه ها کاهش پیدا کند بلکه نهادهای نظارتی هم با اطمینان و سرعت بیشتری به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *