اختصاص مبلغ 30 میلیارد ریال به گمرک جهت پرداخت هزینه های انبارداری

مبلغ 30 میلیارد ریال به گمرک برای پرداخت هزینه‌های انبارداری در جلسه هیات دولت تعلق گرفت.

بنابرخبر خبرگزاری،برنا هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با پیشنهاد آیین‌نامه اجرایی مربوط به هیأت‌های تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین موافقت انجام شد.

بنابر آیین‌نامه ذکرشده که با هدف ارتقای سطح کارآمدی هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین و نیز ساماندهی نظارت بر عملکرد این هیأت و به تبع آن شوراهای اسلامی تصویب شد، رؤسای هیأت‌های تطبیق می‌توانند به منظور بررسی دقیق‌تر مصوبات شورا، جهت اخذ نظرات مشورتی، از کارشناسان مربوطه بدون داشتن حق رأی برای حضور در جلسات هیأت‌های تطبیق دعوت کردند.

بنابراین شوراهای اسلامی شهر، روستا، بخش و شهرستان وظیفه دارند حداکثر ظرف یک هفته پس از تشکیل جلسه، نسخه‌ای از مصوبات خود را به هیأت تطبیق مربوطه  ، شهرداری، دهیاری یا دستگاه های اجرایی که مصوبه مربوط به آنها باشد، ارسال کنند.

اگر مصوبه شورا با قوانین و مقررات مربوط به هر یک از دستگاه های اجرایی، شهرداری و یا دهیاری تطابق نداشته باشد، مسئولین اجرایی می توانند مراتب مغایرت را با ذکر دلایل و مستندات ظرف مهلت تعیین شده قانونی به هیأت تطبیق ذیربط اعلام نمایند و هیأت تطبیق وظیفه دارد طبق ترتیبات قانونی موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داده و نتیجه را به دستگاه معترض اعلام نماید.

قراردادن  مبلغ 30 میلیارد ریال به گمرک جهت  پرداخت هزینه‌های انبارداری

دولت  جهت پرداخت مطالبات صاحبان کالا و تجار که کالاهای آنها به ناحق و جهت تعیین تکلیف در انبارهای گمرک باقی مانده و از ترخیص آنها خودداری شده است، مبلغ 30 میلیارد ریال به عنوان «پرداخت هزینه‌های انبارداری» به گمرک جمهوری اسلامی ایران تعلق داده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *