اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط برای واردات کالا های اساسی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: در شرایطی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی با محدودیت روبروست واردات خودرو با ارز 4200 تومانی غیرمنطقی است.
محمدرضا نجفی‌منش بیان کرد: باید در چنین شرایطی ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به واردات کالاهای اساسی مانند دارو و مواد اولیه واحدهای صنعتی اختصاص پیدا کند.و اصلا درست نیست که دولت ارزی را که از محل صادرات نفت و پتروشیمی به دست می‌آورد را به واردات کالاهای غیر اساسی اختصاص بدهد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: بخش خصوصی همیشه درخواست تک‌نرخی کردن ارز با قیمت بازار را دارد، ولی اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که قیمت تعیین شده برای ارز تک نرخی، پایین‌تر از نرخ بازار می باشد بنابراین فشار برای دریافت آن از طرف تمام واردکنندگان زیاد است و دولت نمیتواند پاسخگوی این همه تقاضا باشد.
وی درباره اینکه قطعه‌سازان هنوز موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نشده‌اند،گفت : در شرایطی که واحدهای صنعتی نیازمند ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ادامه تولید می باشندتخصیص این ارز به واردات کالاهایی مانند خودرو درست نیست.
نجفی‌منش افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی از قطعه‌سازان نیز تخصیص یافته است اما واقعیت این است که به دلیل تفاوت نرخ ارز تک‌نرخی با نرخ بازار، تقاضا و فشار زیادی برای دریافت این ارز وجود دارد.
وی افزود: در این شرایطی که ایجاد شده بهترین راه پیش رو این است که دولت ارز حاصل از صادرات نفت و پتروشیمی را با همان قیمت ۴۲۰۰ تومان فقط به کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید اختصاص بخشد وسایر کالاها با همان نرخ ارز توافقی بازار وارد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *