احتمال افزایش قیمت دلار در آینده

رئیس اتاق بازرگانی در مورد قیمت دلار گفت:از سال 1392 تا امروز 60 درصد تورم داخلی داشتیم اما نرخ دلار از اوایل دولت یازدهم 3 هزار و 750 تومان بود که این نرخ در حال حاضر هم تقریبا همین است.پس تورم کجا رفته است؟

خوانساری بیان کرد:اقتصاد همیشه خودش نرخ ارز را تعیین میکند نه بانک مرکزی.که این حساسیت در مورد ارز است و در مورد تورم این حساسیت وجود ندارد.

وی همچنین در میزگرد تخصصی سیاست ارزی در راستای حفظ ثبات مالی و رشد اقتصادی گفت:در مدت سال های بعد از انقلاب ثابت بودن نرخ ارز رابه عنوان ارزش تلقی کرده ایم و بالا رفتن قیمت ارز را بحران دانسته ایم.

ایشان نرخ تورم را به طور متوسط در سال های بعد از انقلاب تقریبا 22 درصد بیان کردند و افزودند در ایران همه حساسیت ها فقط برای نرخ ارز بوده و همین امر باعث شده اقتصاد کشور به صورت سینوسی دربیاید که بدترین ضربه به صنایع و تولیدکنندگان است.

خوانساری با بیان اینکه ثابت بودن نرخ ارز در دولت یازدهم ایجاد شده است گفت:این ثبات نمیتواند پایدار باشد.

خوانساری افزود،تا بهمن پارسال نرخ دلار مبادله ای 25 تومان افزایش پیدا کرده است تا فاصله بین نرخ ارز مبادله ای با بازار آزاد کم شود ولی در این ماه 2 تومان این رقم کاهش پیدا کرده است که اگر برای این موضوع فکری نشود قیمت دلار افزایش پیدا میکند.ایشان افزودند که بیشترین ضربه این نوسانات ارز را تولیدکنندگان متحمل شدند و به دلیل نوسالات بالای سال 90.91بیشتر کارآفرینان کشور در زندان هستند.

خوانساری احتمال داد که تورم بر نرخ ارز اثر خواهد گذاشت و این ثبات ادامه نخواهد داشت هرچند که این موضوع بر روی رکود موجود در بازار هم بی تاثیر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *