ابلاغ شرایط تامین، انتقال ‏‏‏و پرداخت ارز رانندگان حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت از سوی بانک مرکزی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی شرایط تامین، انتقال ‏‏‏و پرداخت ارز رانندگان حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت را ابلاغ نمود.
به گفته روابط عمومی بانک مرکزی، و براساس بخشنامه شماره ۱۵۲۴۴‌/۹۷ مورخ ۲۵‌/۱‌/۱۳۹۷ درمورد تامین ارز برای مصارف ارزی خدماتی مورد نیاز متقاضیان، شرایط زیر درباره نحوه تأمین، انتقال ‌/ پرداخت ارز (به طور اسکناس) برای رانندگان قسمت حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، موضوع بند (۱۰) بخشنامه ذکر شده برای اجرا ابلاغ می گردد:
1‌- تامین و انتقال،پرداخت ارز برای رانندگان کامیون‌های ایرانی برای خروج از کشور طبق جدول پیوست، ‌ به نرخ روز اعلامی از طرف این بانک و با در نظر گرفتن کارمزدهای متعلقه (موضوع نامه‌ شماره ۲۳۹۸۷‌/۹۷ مورخ ۱‌/۲‌/۱۳۹۷) امکان‌پذیر می باشد.
2ـ مدارک‌ مورد نیاز برای ارائه به بانک در زمان ارایه درخواست خرید ارز مانند گذرنامه، دفترچه خروج راننده، کارت ملی، کد رهگیری راه نامه برخط (CMR) صادره ازطرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کارت هوشمند راننده می باشد. بنابراین باید تصاویر مدارک ذکر شده برای نظارت بازرسان بانک در سوابق ذی‌ربط نگهداری گردد.
3- اگر دریافت ارز توسط رانندگان گفته شده انجام نشود پیش از انجام سفر، تأمین و انتقال،پرداخت ارز با دریافت مدارک مربوطه (موضوع بند ۲ فوق) و به شرط انجام سفر مربوطه و در مقابل ارائه صفحه ممهورشده به مهر خروج و ورود از کشور درج شده در گذرنامه و یا دفترچه خروج راننده، بلامانع می باشد.
4ـ اگر متقاضی برای سفر قبلی ارز دریافت کرده است ، تامین و انتقال ‌/ پرداخت ارز برای سفر جدید، به شرط کسب اطمینان از مسافرت راننده به خارج از کشوربرای ارز دریافتی (ممهورشدن صفحه مربوطه گذرنامه به مهر خروج و ورود از/به کشور و یا دفترچه خروج راننده) می باشد.
5 ـ اگر از دیگر روش های پرداخت وجه (کارت، حواله و …)استفاده شود انجام این کار مجاز و مورد تاکید این بانک می باشد.
لازم به ذکر است که در مورد تامین اسکناس مربوطه ،با اداره عملیات ارزی بانک مرکزی هماهنگی لازم انجام شده است و کلیه شعب و واحدهای ارزی مریوطه ،وظیفه به نظارت و اجرای کامل این بخشنامه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *