آغاز طرح توسعه بندر شهید رجایی همزمان با سفر رئیس جمهور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عملیات مرحله سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی همزمان با سفر رئیس جمهوری در هفته آینده به استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.
محمد راستاد عصر شنبه در مراسم مانور جستجو و نجات دریایی در آبهای ساحلی هرمزگان به خبرنگاران گفت: این مرحله از طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری ۸هزار میلیارد ریالی اجرا خواهد شد.
وی درباره ی اهمیت این طرح گفت: با اجرایی شدن مرحله سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری این بندر از ۵ میلیون و ۷۰۰ به هشت میلیون تی ای یو کانتینر افزایش پیدا خواهد کرد.
راستاد افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح در طی ۳ سال و با هدف پهلوگیری کشتی‌های کانتینربر جهان اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۶ درصدی عملیات کانتینری در بنادر کشور از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: در طی این مدت ۳۰۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.
راستاد همچنین درمورد افزایش همکاری های دریایی و بندری با کشورهای مختلف جهان تاکید نمود وگفت: در سفری که اخیرا وزیر راه و شهرسازی به هند داشتند راهکارهای توسعه همکاری های ۲ کشور در این زمینه در بندر چابهار، مطرح شد و انجام میشود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سفر به قطر توسعه همکاری های دو کشور مدنظر قرار گرفته است و به زودی مدیر عامل بنادر قطر جهت توسعه مناسبات با ایران در این بخش به ایران سفر خواهند کرد.
راستاد درمورد فعالیت پایانه مسافری بندر چابهار گفت: فعالیت شناور مسیر بندر چابهار به مسقط به دلیل نبود تقاضای مناسب در این مسیر متوقف گردیده است.
وی همچنین گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از فعالیت این پایانه مسافری حمایت می‌کند که این پایانه مسافربری قادر باشد بین کشورهای جنوب خلیج فارس رفت و آمد کند.
طبق اعلام استانداری هرمزگان ، جناب روحانی رئیس جمهور کشور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در هفته آینده به استان هرمزگان سفر خواهند کرد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران محسوب می شود که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور از طریق این بندر انجام می شود.
بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر) جهت تخلیه و بارگیری کانتینری و ۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود.
با پیگیری های دولت و نیز اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا جهت حضور در بندر شهید رجایی و افزایش پیدا کردن تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای داشته که باعث رشد اقتصادی در کشور شده است.بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *