۸ سند همکاری اقتصادی بین ایران و آذربایجان به امضا رسید

در اختتامیه دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، سند پایانی همکاری بین وزرای اقتصادی دو کشور امضا شد.
به گفته وزارت اقتصاد و دارایی، در مراسم اختتامیه دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور وزرای اقتصاد و مسئولین و مقامات دو کشور در محل وزارت اقتصاد برگزارگردید ، یک سند همکاری در حیطه های بانکی، حمل و نقل، اقتصادی و تجاری،علمی، فناوری، فرهنگی، انرژی و کشاورزی امضا شد.
این سند بعد از مذاکرات کارشناسی و توافقات اولیه هر دو طرف در کمیسیون های مرتبط ،توسط وزرای اقتصاد دو کشور ایران و آذربایجان امضا گردید.
در زمینه همکاری نفت و گاز و نیز توافقاتی در بخش توسعه همکاریهای حمل و نقل ریلی، هوایی و بنادر انجام گرفت که توافق بر سر جزئیات قرارداد سرمایه گذاری مشترک ایران و آذربایجان در مورد راه آهن رشت- آستارا از مهمترین دستاوردهای دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به شمار می آید که اهمیت این توافق در مورد منطقه بسیار حائز اهمیت می باشد.
البته در زمینه اقتصادی و تجاری توافقات بانکی، گمرک و همکاریهای اتاقهای بازرگانی دو کشور ایران و آذربایجان و درزمینه انرژی و کشاورزی توافقات در مورد نفت و گاز، محیط زیست، انرژیهای تجدید پذیر، برق و مبادله نیروی کار انجام شد.
لازم به ذکر است که علاوه بر امضای سند همکاری دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که صورت گرفت 8 سند همکاری دیگر نیز صحبت شد و توافقات اصلی انجام شذ که با سفر رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان در باکو نهائی خواهد شد و به امضای رئیس جمهور دو کشور می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *