۷۰۰۰ دستگاه خودرو بلاتکلیف در گمرک وجود دارد.

تسنیم خبر داد:در حالی که تقریبا 3 ماه از زمان بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو می‌گذرد، هنوز دستور العمل جدید وزارت صنعت برای واردات خودرو منتشر نگردیده است.

در دی ماه 95،معاون اول رئیس جمهور دستور العمل واردات خودرو را ابلاغ کرد که طبق آن، واردکنندگان غیر نمایندگی امکان واردات ندارند و واردات خودرو فقط  توسط نمایندگیهای رسمی صورت  بگیرد.

بنابراعتبار 6 ماهه اسناد ثبت سفارش فقط تا تیرماه امکان واردات برای واردکنندگان غیر نمایندگی نیز وجود داشت اما بعد از آن تاریخ و بسته شدن سایت ثبت سفارش تنها از سوی غیر نمایندگیها واردات جدید صورت نگرفته است.

واردکنندگان رسمی که از اینبه بعد یکه تاز بازار خودرو خواهند بود  در حال حاضر امکان ثبت سفارش جدید ندارند. طبق این روند یک مقام مسئول در گمرک ایران  از توقف بیش از 7000 خودرو وارداتی در محوطه‌های گمرکی خبر داد.

در صورتی که مشخصات فنی خودروهای متوقف در گمرک با دستور العملهای پیشین وزارت صنعت هماهنگی داشته باشد اما ورود این خوردوها به محوطه گمرکی بدون ثبت سفارش صورت گرفته باشد، وزارت صنعت و گمرک مجوزی برای ترخیص آنها نخواهد داشت.

در گزارش تسنیم، بحثهایی در خصوص شکایت یکی از تشکلهای صنفی از وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودرو و سایت ثبت سفارش مطرح شده است که این گونه تحرکات بیشتر در راستای فشار به دستگاههای اجرایی برای باز شدن سایت ثبت سفارش و طراحی دستور العمل جدید انجام شده است.
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *