۵ میلیارد دلار کالا به عراق صادر شده است

طی اعلام رایزن بازرگانی ایران در عراق در 10 ماهه سال جاری ۱۰ میلیون تن کالا با ارزش بیشتر از 5 میلیارد دلار به عراق صادر گردیده است.

‘ناصر بهزاد’عنوان کرد: ارزش صادرات 10 ماهه ایران به عراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 درصد رشد داشته است.
وی درباره سهم بازار ایران در عراق گفت: در این مدت، سهم ایران در بازار عراق ۲.۸ درصد افزایش دلاری داشته است که بیانگر آن است که وجود کالاهای با ارزش افزوده بیشتر در سبد صادرات ایران می باشد.
بهزاد همچنین افزود: مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به عراق که باعث رشد صادرات به این کشور شده است شامل اجزا و قطعات توربین بخار با ۳۰۲ درصد، صفحات و ورق‌های پلاستیکی ۲۸۵ درصد، شیرینی ۶۱ درصد،روغن سبک صنعتی ۱۳۹ درصد،آرد گندم بصورت مخلوط با چاودار ۱۵۷۹ درصد می باشد.
بهزاد در مورد کالاهایی که امسال از ایران به عراق صادر میشود گفت: از مجموع بیش از ۲۴۰۰ ردیف کالای صادراتی ایران به عراق ۵۰۰ کالای جدید صادراتی در ۱۰ ماهه امسال به عراق اضافه شده است.
بیشترین اقلامی که به عراق صادر می شود عبارت است از :زعفران فله، پوکه آمپول، کنتور گاز، دستگاه تردمیل، آلومینیوم کارنشده، میگو، سرب تصفیه شده، مولدهای موتور پیستونی، تریلر و تراکتور می‌باشد.
لازم به ذکر است که ۶۶ درصد مجموع صادرات ایران به 5 کشور چین، عراق، امارات، کره جنوبی و افغانستان انجام می شود و عراق تا این زمان دومین مقصد صادرات غیرنفتی ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *