۴ هزارگوشی همراه مسافری تا یک ماه آینده قطع می شود

در هفته قبل خلاف اظهاری 4 هزار دستگاه تلفن همراه مسافری در سامانه گمرک شناسایی گردید که درخواست ثبت این گوشی‌ها در سامانه همتا بلافاصله لغو گردید و این گوشی‌ها حداکثر تا ۳۰ روز آینده قطع می شود و تحت هیچ شرایطی امکان دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری را ندارند.
طبق این گزارش ،با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشاهده شده است بعضی از متقاضیان در اعلام برند و مدل تلفن همراه در سامانه ثبت گوشی‌های مسافری خلاف ‌اظهاری داشته اند و حقوق و عوارض گمرکی متناسب با برند و مدل تلفن همراه خود را پرداخت نکرده اند.
که در صورت جعلی بودن خلاف ‌اظهاری در سامانه ثبت گوشی‌های مسافری، از ثبت شناسه تلفن همراه ذکر شده ممانعت می شود و هزینه پرداخت شده نیز تحت هیچ شرایطی به شخص بازپرداخت نمی گردد.
این (خلاف‌اظهاری) از مصادیق رایج تخلفات گمرکی حساب می شود و طبق قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران با آن برخورد می شود.
پایگاه اطلاع رسانی رجیستری بیان کرد: کلیه افرادی که قصد خرید تلفن همراه نو را دارند، باید دقت نمایند که در متن پیامک استعلام اصالت متوجه شده باشند که تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارند به طورمسافری وارد کشور شده،که یا از خرید آن صرف نظر نمایند یا از فروشنده تقاضا کنند در فاکتور فروش شناسه (IMEI) گوشی را درج ودرج کند که عوارض گمرکی گوشی خریداری شده به طور صحیح پرداخت شده است.فاکتور حتما باید دارای مهر رسمی فروشنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *