۴۵۰۰ خودروی قاچاق در گمرکات توقیف شدند

طبق اطلاعات دریافت شده ، بیش از ۱۹۳۰ خودرو با ثبت سفارشهای غیرقانونی و بدون اعتبار طی سال ۹۶ با انجام تشریفات قانونی از گمرکات ترخیص شد.
درهفته‌های اخیر رسانه‌های کشور از ثبت سفارش غیرقانونی بیش از ۶۴۸۱ خودروخبر دادند.پس از اطلاع رسانی ناکافی ازطرف دستگاههای اجرایی، برای اولین بار به رسانه‌ای کردن این تخلف بزرگ به‌همراه جزئیات اولیه اقدام کرد. یکی از اصلی ترین ابهامات درمورد آمار اینکه چه‌تعداد خودرو با ثبت سفارشهای غیرقانونی که معمولا هم در زمان مسدود بودن سایت ثبت سفارش انجام شده، از گمرکات ترخیص شده است.
طبق اطلاعات اولیه، در حدود ۱۹۳۹ خودرو با ثبت سفارشهای غیرقانونی در سال ۹۶ از گمرکات خارج شدند. اگر رویه شماره گذاری این خودروها در پلیس راهور نیروی انتظامی انجام نشده باشد بهتراست دستگاههای اجرایی مانند گمرک، سازمان توسعه تجارت و اداره مقررات صادرات و واردات هرچه زودتر از راه نامه‌نگاری با نیروی انتظامی، از شماره گذاری و ورود این خودروها به بازار جلوگیری می نمایند. بنابراین بیشتر از ۴۵۰۰ خودرو نیز که ثبت سفارش غیرقانونی داشته‌اند شامل مقررات قاچاق شده و در گمرکات مختلف و ۱۲گانه مانند شهید باهنر و رجایی، توقیف شده‌اند.
در سال ۹۶ شرکتهای نمایندگی و غیرنمایندگی امکان واردات خودرو به کشور را داشته‌اند، ولی طبق مصوبه دولت از پایان سال گذشته فقط شرکتهای دارای نمایندگی، مجوز واردات خودرو رادارا هستند. گمرک ایران در مورد قاچاق خودرو با ثبت سفارش های غیرقانونی و فاقد اعتباراعلام نمود، خودروهای قاچاق کاملا دارای ضوابط فنی خودرو و نمایندگی مجاز و رسمی در کشور می باشند.این خودروها در فهرست خودروهای قابل ورود به کشور می باشند که از قبل ضوابط فنی موضوع آیین‌نامه ضوابط فنی مصوب دولت را از کمیته مربوطه که زیر نظر وزارت صنعت معدن و توسعه است دریافت کردند و دارای نمایندگی رسمی مورد تأیید آن وزارتخانه می باشد، بنابراین حقوق و عوارض گمرکی این خودروها پرداخت شده ، تشریفات گمرکی انجام گرفته و پروانه الکترونیکی برای این خودروها صادر گردیده و سایر خودروها در گمرکات توقیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *