۱۹ گمرک کشور به دستگاه ایکس ری مجهز شدند

معاون برنامه ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران از مجهز بودن ۱۴ گمرک کشور به دستگاه ایکس ری (اشعه ایکس) خبر داد وافزود: به دلیل اهمیتی که برای مبارزه با قاچاق کالاوجود دارد ، ۱۹ گمرک کشور نیز به این دستگاه مجهز خواهند شد.
علی بعیدی مفردنیا عصرشنبه در مراسم معارفه ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی عنوان کرد: درحال حاضر در ۵۰ سال گذشته ماهیت فعالیت گمرک به عنوان یک دستگاه نظارتی تغییر یافته و دقت و سرعت به عنوان دو مزیت اصلی آن به شمار می آید.
وی افزود: در گذشته نقش گمرک فقط در جهت دریافت عوارض و مالیات بوده است ولی در حال حاضراین نقش به صیانت از جامعه تغییر کرده به طوری که هموطنان در هنگام خرید یک کالا خواستار استاندارد و کیفیت و سلامت هستند و این وظیفه گمرک می باشد.
بعیدی مفردنیا در مورد لزوم بکار گیری پنجره واحد تجارت الکترونیکی به عنوان بهترین نقطه خدمات گمرکی تاکیدنمود و گفت: به دلیل وجود مدیریت ریسک هوشمند دیگر نمی شود در گمرکات نقش سنتی را اجرا کرد و اگر این نوع مدیریت نباشد قطعا کاری انجام نمی شود.
معاون برنامه ریزی گمرک ایران به ارزیابی سازمان های مختلف درموردعملکرد گمرکات ایران درزمینه اقتصاد مقاومتی اشاره وافزود: گمرک ایران فقط سازمانی بود که قادر بود کلیه پروژه های خود را به پایان رسانده و درخواست پروژه های جدید نماید.
بعیدی مفردنیا با تاکید به کسب مقام نخست در خدمات الکترونیکی توسط گمرک ایران طبق ارزیابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشورگفت : طبق ارزیابی های سازمان های بین المللی گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر مقام اول و در مبارزه با قاچاق کالا مقام دوم را بین کشورهای جهان به دست آوردیم.
وی ازبکارگیری مدیریت هوشمند در انجام امور گمرکی گفت: گمرک ایران در حال حاضر در جایگاهی می باشد که طبق نظر سازمان های همجوار تحول خوبی در گمرک ایجاد شده است و به دلیل اینکه دنیا در پیشرفت در زمینه استفاده از گمرک موبایل و ارائه تمامی خدمات گمرکی بر روی تلفن های همراه ارباب رجوع می باشد که اگر به آن توجه نشود عقب خواهیم ماند.
وی همچنین گفت: از مهم ترین اقدامات آینده گمرک استفاده از نرم افزارهای گمرکی موبایل، ارزش گذاری داینامیک و تجزیه و تحلیل تصاویر ایکس ری به صورت هوشمند خواهد بود.
در پایان این مراسم ابوالقاسم یوسفی نژاد به عنوان ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی معرفی شد.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *