گمرک دو اقدام ویژه برای حمایت از واحدهای تولیدی انجام می دهد

رئیس کل گمرک ایران از ترخیص نسیه و قبول ضمانت نامه که دو اقدام ویژه گمرک در حمایت از واحدهای تولیدی می باشد خبر داد.
رئیس کل گمرک ایران، فرود عسگری درباره این اقدام گفت: درحال حاضر گمرک جهت کمک به بخش ترخیص کالا، برای بسیاری از واحدهایی که دچار کمبود نقدینگی می باشند، به ویژه برای واحدهای تولیدی، کالاهایشان به صورت نسیه ترخیص خواهد کرد.
وی گفت: به این واحدها مهلت 6 ماهه خواهیم داد و 50، 60 و حتی 70 درصد کالا را ترخیص خواهیم کرد که حدودا معادل حقوق ورودی می باشد.بنابراین این میزان از واردات آنها وارد مرحله تولید می‌شود تا بعد که بقیه کالا را ترخیص نمایند. این یکی از اقداماتی است که برای راحتی کار بازرگانان انجام خواهد شد.
عسگری ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر وصول ضمانت نامه برای کالاهایی است که تولید داخل ندارند. آنهایی که مشابه تولید داخل است شامل ضمانت نامه نمی شود. طبق آمار 4، 5 ساله که انجام شده است ، تقریبا 60، 70 درصد کالاهای وارداتی به کشور شامل ضمانت نامه هستند.که این کالاها با سررسید حدود یک سال می توانند با ضمانت نامه بانکی ترخیص گردند.
رئیس کل گمرک ایران گفت: همچنین برای ورود موقت،تصمیم گرفتیم که واحدهای تولیدی خودمان بدون انجام مراحل ثبت سفارش قادر باشند کالاهای خود را پیگیری نمایند.که این اقدام برای بهبود شرایط کنونی مناسب می باشد.این اقداماتی است که برای وضعیت فعلی مناسب است.
رئیس کل گمرک ایران در مورد مشکلات صف ثبت سفارش و ترافیک آنبیان کرد: هنگامی که ارز 4200 تومانی شود قطعا در ثبت سفارش‌ها صفتشکیل می شود. آمار ثبت سفارش ها بسیار است ولی باید این ثبت سفارش ها مدیریت و سپس اولویت بندی شود که باید نخست کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات خط تولید، قطعات و … مدیریت گردد و سپس بقیه کالاها بررسی شود که همه این ثبت سفارش ها هم گاها به واردات منتهی نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *