گمرک از واردات کالاهای عجیب چینی خبر داد

با اینکه مسئولان هر روزاز کمبود بودجه می گویند،ارز کشور جهت واردات آدمک های چوبی و مانکن های خیاطی مصرف می شود.
طبق آمار گمرک در 9 ماهه اول امسال، کشور چین اولین کشور در زمینه واردات به ایران بوده است و بیش از سه میلیون و 580 هزار تن کالا به ارزش 9 میلیارد و 452 میلیون و 246 هزار دلار از این کشور به ایران صادر شده است.
این مقدار واردات نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 8.16 درصد و از نظر ارزشی 25.22 درصد افزایش داشته است.در حالی که مسئولان بیان کرده اند که واردات کالاهای مصرفی در سال جاری کاهش داشته است ولی طبق آمار واردات کالا از کشور چین در 9 ماه نخست امسال ارز کشورجهت واردات کالاهای عجیب چینی به ایران مصرف شده است.
شمع چینی برای زیبایی خانه های ایرانی
طبق آمار گمرک در 9 ماه امسال بیش از 97 تن انواع شمع وارد کشور شده است .که ارزش این میزان واردات در گمرک 197 هزار و 649 دلار می باشد.
کارتن و انواع جعبه چینی
بر اساس آمار گمرک در 9 ماه امسال بیش از 183 تن کارتن،قوطی،جعبه از کاغذ یا مقوای موج دار از کشور چین وارد شده است که این مقدار واردات بیش از 373 هزار و 160 دلار ارز صرف آن شده است.
واردات میوه مصنوعی از چین
طبق آمار گمرک در 9 ماه ابتدایی سال بیش از 144 تن گل،برگ و میوه مصنوعی و اجزای آن به کشور وارد شده است.جهت واردات این میزان گل و برگ و میوه مصنوعی 441 هزار و 514 دلار ارزصرف شده است.
واردات سنجاق قفلی از چین
طبق آمار گمرک در نهمین ماه از سال جاری بیش از 22 تن سنجاق قفلی به ارزش 62 هزار و 736 دلار به ایران وارد شده است که این میزان واردات آن هم برای یک ماه رقم چشمگیری می باشد.
واردات صنایع دستی چینی
چینی ها در مدت یک ماه سه تن مجسمه های کوچک و اشیا تزیینی به صورت صنایع دستی مانند خراطی،معرق،مشبک،منبت،نقاشی روی چوب خاتم به ایران صادر کرده اند.
ارزش این میزان واردات صنایع دستی 17 هزار و 530 دلار می باشد.
واردات کلاه از چین
طبق آمار گمرک در 9 ماه ابتدایی امسال چینی ها نزدیک به دو تن کلاه گیس به ایران صادر نمودند . که ارزش این میزان واردات کلاه گیس در گمرک 31 هزار و 646 دلار می باشد.
در ضمن آمار گمرک نشان دهنده ی آن است که دو تن کلاه به ارزش 13 هزار و 340 دلار از چین به ایران در یک ماه صادر گردیده است.

واردات وسایل جشن از چین
طبق آمار گمرک در 9 ماه امسال بیش از 140 تن اشیا برای جشن،کارناوال،شعبده بازی از چین به ایران صادر شده است.
که این میزان واردات 354 هزار و 863 دلار ارز از کشور خارج کرده است.
واردات ۳۰ تن عکس برگردان از چین در یک ماه
بر اساس آمار گمرک در نهمین ماه از سال جاری 30 تن عکس برگردان شفاف و غیر شفاف به ارزش 82 هزار و 255 دلار از چین به ایران صادر شده است.
واردات مانکن و آدمک چوبی از چین
براساس آمار گمرک بیش از نه تن مانکن خیاطی و آدمک های چوبی و متحرک جهت تزیین ویترین مغازه ها به کشور وارد شده است که ارزش این میزان واردات در گمرک 27 هزا رو 598 دلار می باشد.
همچنین در کنار واردات اقلام بالا، کالاهایی مثل انواع فندک ها ،شانه ،گیره،سنجاق سر،مداد رنگی و مداد شمعی،خودکار و مداد نوکی،دگمه،چرخ و فلک،تاب ،انواع مبلمان،انواع آلات موسیقی ،انواع ساعت دیواری،رومیزی و مچی،دفترچه مشق،کیف دستی،بادام زمینی ،آناناس،لپه،عدس،انوع اسباب بازی و اشیا برای جشن کریسمس در کنار سایر اقلام از کالاهای وارداتی در یک ماه از کشور چین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *