کد شناسه بین المللی کالایی برای کلیه کالا ها الزامی می شود

گمرک ایران  مطرح کرد که قرار است کد شناسه بین المللی کالایی برای تمامی کالاها الزامی گردد

براساس گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛  با استفاده از تجربه موفق ثبت اطلاعات شماره های یکتای تلفن همراه (IMEI) و همچنین شماره شناسایی خودروها (VIN) گمرک  قصد دارد طرح ثبت شناسه بین المللی کالاها در اظهارنامه گمرکی را به طور آزمایشی اجرایی نماید.

بنابراین واردکنندگان  باید از اول بهمن در هنگام اظهار کالا به گمرک ، اطلاعات شناسه های کالا  مانند GTIN , IRC  و… را به گمرک تحویل دهند البته این طرح فعلا اختیاری  می باشد که در آینده ای نزدیک اجباری می شود.

گمرک ایران در اطلاعیه ای این موضوع را به تمامی صاحبان کالاهای وارداتی و نمایندگان آنها اعلام  نموده است . و اجرای این طرح برای کلیه گروه های کالایی مشخص شده مانند کالاهای دارای ثبت سفارش و همچنین  بدون ثبت سفارش انجام می شود.

گمرک ایران این اطلاعات را در جهت مکانیزاسیون تشریفات گمرکی جمع آوری می کند و امیدوار است با همکاری لازم از طرف سایر سازمان های همجوار و ذینفعان حیطه تجارت کشور، این روند  به صورت کاملا الکترونیک عملیاتی شود.

البته در جهت طرح تکریم ارباب رجوع و با توجه به اینکه این طرح فعلا به صورت آزمایشی می باشد ، صاحبان کالا، اظهارکنندگان و کلیه صاحب نظران می توانند نظرات خود را درباره اجرای طرح شناسه کالا در گمرک ، از طریق اکانت @poshtibanArzesh به گمرک ایران منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *