کالاهای مصرفی 80 درصد صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده اند

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون متبوعش گفت :این جلسه با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان بخش خصوصی، دیوان محاسبات و اعضا تشکیل شد.
سعیدی افزود: در این جلسه قرار شد بازار ارز ساماندهی شود و در مورد بازار ثانویه هم بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و مقرر شد تمهیدات لازم در این باره هم انجام شود.
سعیدی بیان کرد: موضوع اصلی این جلسه اولویت‌بندی کالاهای اساسی بود و قرار شد که کالاهای اساسی با نرخ 4200 تومان وارد بازار شوند و در مورد این موضوع آقای سیف توضیح داد که 80 درصد صادرات غیرنفتی را کالاهای مصرفی تشکیل می دهند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیف بیان کرد که یک گروه از کالاهای اساسی وجود دارند که نرخ 4200 هزار تومان به آنها داده خواهد شد و یک گروه هم کالاهای حضوری که از محل 80 درصد صادرات غیرنفتی و ارز 4200 تومان وارد بازار می شوند.
همچنین گروه سوم که سیف به آن اشاره کرد جهت سازماندهی بازار است که این گروه هم کالاهای مصرفی هستند که به دلیل مشکلاتی که در بازار وجود دارد ایجاد شده است و قرار است 20 درصد حاصل از صادرات غیر نفتی به کالاهای مصرفی اختصاص یابد وگروه چهارم هم که کالاهای ممنوعه هستند که ارز دولتی به آنها داده نمی شود.
سعیدی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هم در این جلسه مطرح شد و این موضوع عنوان شد که تولیدکنندگان، صنعتگران و مردم گلایه‌هایی دارند ولی باید به این موضوع توجه داشت که ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید همه تلاش کنیم که از این موقعیت عبور کنیم.
سعیدی افزود: منابع ارزی‌ و منابع انسانی و خدادادی‌ کشورمان طوری است که توانایی آن را داریم که با اتحاد و همدلی این مشکلات را پشت سر بگذاریم و همه تلاش خود را خواهیم کرد که در این جنگ اقتصادی پیروز شویم و گشایش اقتصادی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *