چه کالاهای وارداتی شامل معافیت گمرکی میشوند؟

به منظورکمک به واحدهای تولیدی وهمچنین پایین آوردن هزینه های تولیدات داخلی قوانینی وجود دارد که به طبق آن به شرکتهای تولیدی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه معافیتهایی داده می شود. و واردات بعضی از کالاهای مورد استفاده آنها بدون پرداخت عوارض گمرکی ترخیص می شود.

و همچنین استفاده از معافیت گمرکی برای واردات مواد اولیه شرکتهای تولیدی تقریبا غیر ممکن ولی برای برخی  ماشین آلات با شروطی امکان پذیر خواهد بود .

مدارک لازم جهت اخذ معافیت گمرکی 

گواهی تایید این معافیت را گمرک صادر نمی کندبه دلیل آنکه این امر در دست وزارت صنعت و معدن می باشد به نحوی که شرکت تولیدی با داشتن پروانه بهره برداری و یا پروانه کسب تولیدی اصناف وهمچنین با دارا بودن کارت بازرگانی معتبر و پرفرما اینوویس ومدارک دیگر با مراجعه به واحد ماشین آلات صنعتی ,واقع در اداره مربوط به وزارت صنعت و معدن و تجارت در مراکز استانها  درخواست استفاده از معافیت گمرکی را نموده و یا می توانند از طریق سامانه بهین یاب به صورت الکترونیک ثبت نام و پیگیر موضوع باشند.

تبصره: ماشین آلاتی که قصد دریافت معافیت گمرکی را دارید باید مربوط به موضوع فعالیت و پروانه آن شرکت باشد.

دریافت کد معافیت گمرکی

کد معافیت برای واردات ماشین آلات که صرفا مربوط به خط تولید شرکت های تولیدی است، پس از تشکیل پرونده و تائید کمیسیون صادر شده که در موقع ثبت اظهار نامه و درب خروج باید ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *