پشت پرده خودروهای وارداتی ترخیص نشده در گمرک

چندی پیش خبر از وجود  7000 خودرو بدون ثبت سفارش در گمرکات اجرایی به گوش رسید. دپو این خودروها  در گمرکات پس از مسدود شدن سایت ثبت سفارش ونیز ورود بدون ثبت سفارش این خودروها به گمرک خبر سازگردیده  بود.

در هفته‌های گذشته تصاویری از خودروهای دپو شده در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنردیده شد که اغلب این خودروها از نوع تویوتا و میتسوبی‌شی بودند که به دلیل توقف طولانی مدت در محیط باز گمرک، خاک سرد روی آنها نشسته بود.

ولی روز گذشته دهها تریلی عازم محوطه گمرک شهید رجایی شدند که خودروهایی متوقف در این گمرک را جا به جا کنند. ولی مقصد نهایی این خودروها مشخص نیست. ولی یک منبع مطلع در هرمزگان عنوان کرد:این خودروها از درب واردات خارج نشده و به سمت درب ترانزیت حرکت نمودند.

سوالی که پیش می آید این است که واردکنندگان متفرقه و یا نمایندگی که  ثبت سفارش نداشته‌اند با چه مجوزی اقدام به وارد کردن خودروها به محوطه گمرکی نمودند که حال مجبور به ترانزیت آنها به مناطق ویژه اقتصادی شدند؟ از طرف دیگر سایت ثبت سفارش هنوز مسدود است و معلوم  نیست هیئت دولت قصد دارد چطور با موضوع واردات خودرو و شرکتهای وارد کننده برخوردنماید. در صورتی که انحصار شکل گرفته در بازار برگرفته ازحذف بخشی از واردکنندگان شده است که باعث افزایش قیمت خوردوهای وارداتی گردیده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *