ورود کالاهای مشابه تولید داخل ممنوع شود

به نظر یک کارشناس اقتصادی اگر جلوی مبادی ورودی قاچاق به کشور گرفته شود، آثار مثبتی در بازار کار و اشتغال ایجاد خواهد شد.
حمید نجف با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی،افزود: زمانی که واردات کنترل گردد، جلوی قاچاق کالا و محصولاتی هم که به طور بی‌رویه از کشورهای دیگر وارد می شود ، گرفته خواهد شد و ادامه این روند باعث حمایت از تولید کننده داخلی می شود.
وی افزود: با وجود چنین شرایطی تولیدکننده با انگیزه بیشتری تولید خواهد کرد و جهت رشد تولید نیرو جذب خواهد کرد ، بنابراین بازار کار به رونق پیدا میکند و معضل اشتغال از بین می رود.
نجف ادامه داد: مولفه‌های اقتصاد مانند زنجیر به هم متصل می باشند و هر کدام بر دیگری تاثیرگذار است بنابراین در فرایند اقتصاد باید درست گام برداشته شود و همچنین چرخه تولید و توزیع و مصرف هم در مسیر درستی قرار بگیرد و اقتصاد مملکت بهبود یابد.
این کارشناس اقتصادی در مورد جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخلی،نیز گفت: جهت حمایت از کالای ایرانی، باید ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود را ممنوع کرد. اگر مبادی ورودی با دقت کنترل گردد و گمرک همکاری لازم را داشته باشد، جلوی کالاهایی که نیازی به واردات آن نیست، گرفته خواهد شد.
نجف نقش وزارت امور اقتصادی و وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت را در تحقق شعار امسال موثر دانست وافزود: حمایت از کالای ایرانی، فقط وظیفه یک وزارتخانه نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها باید همکاری نمایند و نقش این دو وزارتخانه در جریان حمایت از کالای ایرانی بیشتر شود.و اگر جنس ایرانی دارای کیفیت بالایی باشد، مصرف کننده ایرانی از خرید آن استقبال خواهد کردکه تولیدکنندگان طبق شعار سال ۹۷ وظیفه دارند تلاش کنند تا کالای خوب و با کیفیت تولید نموده و به دست مصرف کننده برسانند.
این کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیربعضی از کالاهای ایرانی مانند پوشاک و البسه در داخل کشور تولید و با برند خارجی به بازار عرضه می‌ گردید، که ما از تولیدکننده انتظار داریم جهت ترغیب مصرف‌کننده به خرید جنس ایرانی همچین اقدامی انجام ندهد از شرایط موجود سوءاستفاده ننماید.
به گفته نجف بعضی کالاها و اجناسی که قیمتشان ارزان می باشد و سود ناچیزی دارند، به کشورهای همسایه انتقال می یابد تا از طریق مسافران ایرانی مجددا وارد کشور گردد و تولید این کالاها برای تولید کننده بصرفه شود.
وی گفت: اگر حمایت از تولید به شکل عملی و جدی صورت گیرد و از شکل برگزاری همایش و نصب پلاکارد خارج گردد ، اثرات آن در بازار کار قابل مشاهده است، در غیر این صورت با شعار و آمارسازی، ‌ ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی محقق نمی گردد.
سال ۱۳۹۷ از طرف مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری گردیده است. که در سالهای گذشته غالب نام‌گذاری‌ها با رویکرد مسایل اقتصادی و توجه به معیشت مردم بوده است. حمایت از کالای ایرانی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و بنابراین کلیه آحاد جامعه اعم از مسئولان، تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف کنندگان در مقابل تحقق شعار امسال مسئولند. پشتیبانی از تولید ملی جهت حمایت از اشتغال، کار و سرمایه ملی و کارگر ایرانی می باشد و حمایت از کالای ایرانی در جامعه تولید محور انجام میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *