ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی دچار مشکل شدند

یک مقام مسئول درباره مشکلاتی درزمینه ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی گفت: حل این مشکلات به تجار و تولیدکنندگان صادرات‌محور کشور بسیاری خواهد کرد.
علیرضا افتخاری در نشست خبری امروز با خبرنگاران درباره وجود بعضی از مشکلات در زمینه ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی گفت: حل این مشکلات به تجار و تولیدکنندگان صادراتی کشور کمک زیادی می‌کند و حتی شناخت مسائل و مشکلات اعضا و دشواری‌های بیمه‌ای و رویه‌های گمرکی در این شرایط می تواند وضعیت تولید و تجارت کشور را بهتر کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی درباره تلاش جهت برندسازی در ذخیره‌سازی کالاها در انبارها و مخازن اختصاصی بیان کرد: تا این زمان اطلاعات دقیقی از آمار و امکانات انبارها و مخازن نگهداری کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی وجود ندارد و ما تلاش میکنیم برای ایجاد برندسازی، در کار ذخیره‌سازی و انبارداری کالاها، اقدامی اساسی نماییم.
وی گفت: تلاش برای بهبود کیفیت خدمات انبارداری با بررسی، شناخت و استقرار روش‌های نوین کنترل کیفیت، تلاش برای ارتقای بهره‌وری منابع و ظرفیت تولید و انتقال نوآوری تکنولوژیک، ازاقداماتی است که باید انجام شود.
طبق گفته افتخاری، گمرک همواره تضامین زیادی از تجار میخواهد که این تضامین می‌توانند به صورت بیمه‌نامه باشند؛ یعنی اینکه تشکل صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی در قرارداد وارد شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی درباره تفکیک بین انبارهای عمومی و انبارها و مخازن اختصاصی گفت: یکی از شروط پذیرش انجمن این است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اگر شاغل باشند باید در حرفه انبارداری و با ارائه مدارک شامل قرارداد یکساله یا اجاره اموال در مناطق ویژه اقتصادی باشند.
وی درباره استانداردسازی مخازن و انبارها احداث شده ،گفت: آموزش شاغلان در مخازن و انبارها برای حفظ مباحث حرفه‌ای، ایمنی و بهداشت ازدیگر اهداف شکل‌گیری انجمن است که طبق استانداردسازی ذخیره‌سازی کالا در انبار و مخزن، ایجاد ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی و آموزش پرسنل در دستانجام می باشد.
افتخاری افزود: این صنعت هنوز در فعالیت‌های اقتصادی و صنایع کاری انجام نداده است و گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای می‌تواند به رونق تجارت و فعالیت‌های اقتصادی کمک کند و با وصل شدن شرکت های بیمه گر به گمرک باعث کاهش قاچاق در کشور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *