واردات از چین

با توجه به دستمزد پایین در کشور چین واردات از کشاین کشور ور چین برای تجار و صنعتگران دنیا بسیارمقرون به صرفه بوده و سود بالایی داشته باشد.

کالاهایی مانند پوشاک , کفش , لوازم الکترونیکی شامل لوازم تجهیزات موبایل و گوشی موبایل , تبلت , کامپیوتر و مانیتور , لوازم تزئینی ارزان قیمت و بسیاری دیگر از کالا های چینی در سراسر دنیا پر طرفدار بوده و سالانه حجم زیادی کالا از این کشور وارد میکنند.

چند پیشنهاد برای خرید بهتر و مطمئن تر با حاشیه سود بالاتر:

واردات کالا توسط تجار در واقع برطرف کردن نوعی نیاز مورد درخواست مصرف کنندگان برای کالاهای مورد درخواست آنها است از این رو  قبل از اقدام به واردات باید به اندازه کافی تحقیق کرد و کالای مورد نظر را با دقت انتخاب کرد.

همچنین  از خرید کالاهای کم کیفیت به علت قیمت کم آنها خودداری کنید. و اگر بنا به دلایکی فروشنده قیمت پایین تر نسبت به رقبا پیشنهادداد، دلایل تفاوت قیمت را دقیقا” بررسی نمائید.

در هنگام واردات کالاهای صنعتی ، از وجود خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل نمایید.

سعی نمائید از نمایندگان معتبر تولید کنندگان که توسط تولید کنندگان اصلی معرفی شده اند کالا را خریداری نمائید.

قبل از انتخاب کالا برای واردات ، میزان حقوق گمرکی (سود بازرگانی) کالا را از کتاب قانون مقررات صادرات و واردات استخراج نموده و سود حاصل از واردات را با در نظر گرفتن عوارض واردات محاسبه نمائید. همچنین گمرک ایران برخی اقلام کالا را در لیست کالاهای ممنوعه قرار داده است، از این رو لازم است نسبت به قانونی بودن کالای خود اطمینان حاصل نمایید.

همچنین پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه ها محصولات را بصورت عمده از چین وارد کنید , واردات در تیراژ بالا از چین بصورت دریایی مقرون به صرفه است.

و در آخرتوجه به این نکته ضروری است که اگر چه خرید مستقیم از یک تولیدکننده فرایند تولید محصول را سریع‌تر می‌کنند؛ ولی فروشنده‌ها در فرآیند زنجیره عرضه، کالاهای متنوع‌تری را پوشش می‌دهند.

ارزیابی فروشنده‌ها و کسب حداکثر اطلاعات در مورد آن‌ها و فعالیت‌های‌اشان اهمیت زیادی دارد. با اینکه از طریق اینترنت می‌توان به راحتی با فروشنده‌ها ارتباط برقرار کرد اما بهتر است که با آن‌ها رو در رو صحبت شود .ابتدا باید در مورد شرکت‌های مورد نظر تحقیق کرده و تعدادی نمونه از محصول را برای ارزیابی کیفیت کار فروشنده سفارش داد. البته این روش هزینه معامله را بالا خواهد برد ولی در عوض روش خوبی برای بررسی نحوه کار فروشنده است و امکان آشنایی با شرایط پرداخت و انتقال آن‌ها فراهم می‌شود.

نیازی به عجله برای انتخاب فروشنده یا تولید کننده نیست، وقت به اندازه کافی وجود دارد. محصول همیشه در دسترس خواهد بود، و یک تحقیق با دقت به انتخاب یک معامله بهتر کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *