هشدار فرانسوی درباره سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

مدیر بانک فرانسه درباره سرمایه‌گذاری در ارز مجازی بیت‌کوین به مردم و شهروندان هشدار داد و گفت که ارزش این ارز رمزنگاری شده واقعی نمی باشد.

به گزارش وب سایت فورچون، بازار ارز مجازی و رمزنگاری شده موسوم به بیت‌کوین این روزها  بسیار گرم شده همه جا از ارزش بالای این ارز و سرمایه‌گذاری‌های متعدد در آن سخن گفته می شود.

همچنین دولت‌های زیادی درباره سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی که در اصل واقعیت ندارد، به مردم و شهروندان خود اخطار نموده اند و همیشه از ارزش پوچ و حبابی شکل آن صحبت کرده اند.

فرانسیس ویلروی دگالا (مدیرعامل بانک فرانسه (طی کنفرانسی در شهر پکن چین گفت:”ارزش بیت‌کوین به هیچ عنوان واقعیت ندارد و قیمت آن هم فقط تحت تاثیر رشد ناگهانی تقاضای مردم در سراسر جهان است وگرنه این ارز مجازی، در هیچ کجای جهان ثبت نگردیده است پس ارزش واقعی نیز ندارد “.

وی همچنین افزود:” هر کسی که به دنبال خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین می باشد ، بایدهمه ی خطرات و احتمالات را در نظر داشته باشد و با پذیرش مسئولیت خود ، اقدام به سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی و دیجیتالی نماید زیرا فرانسه به هیچ وجه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت”.

بیت‌کوین در سال جاری، بعد از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده جهت استفاده از ارزهای رمزگذاری شده و توسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از ۹۰۰ درصد افزایش بها داشته است.

وی ادامه داد:” بیت‌کوین هیچ وقت یک ارز شناخته نمی شود و ارزش آن نیز فقط به صورت یک حباب می باشد و ارزش مالی و اقتصادی ندارد، پس ممکن است هر لحظه این حباب بترکد و ارزش و سرمایه‌گذاری‌ها همگی از بین برود”.

دراین سال های اخیر ، ارز مجازی بیت‌کوین قادر بوده است ارزش بسیار بالایی را برای خود به ثبت برساندو در آخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم ۱۱ هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت نماید.

همچنین کارشناسان و تحلیلگران قبلا  هم پیش بینی کرده بودند که تا پایان سال جاری میلادی قیمت این ارز از مرز ۱۰ هزار دلارعبور می نماید ولی به نظرمی‌رسد روند افزایشی قیمت بیت‌کوین سرعت و شتاب بیشتری داشته و با اینکه یک ماه به پایان سال جاری باقی مانده است در حال حاضر قیمت بیت‌کوین به ۱۱ هزار دلار رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *