نوسانات ارزی چه تاثیری بر بازارموبایل گذاشته است؟

رئیس انجمن فروشندگان موبایل با بیان این مطلب ‌که هنوز بازار تلفن همراه تحت تاثیر نوسانات ارزی هفته گذشته می باشد گفت: بهتر است اختصاص ارز مخصوص جهت واردات گوشی به دلیل رونق یافتن بازار گوشی‌های موبایل امکان پذیر شود.
افشار فروتن ، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی، با اشاره به این‌که بازار گوشی‌های تلفن همراه در روزهای اوج نرخ دلار رکود داشت،گفت: با این‌که دولت نرخ دلار را یکسان اعلام و قیمت‌ها را تثبیت نمود ولی هنوزهم بازار گوشی‌های موبایل از آن حالت رکود خارج نشده و متاثر از آن تلاطمات می باشد.
وی گفت:نوسانات نرخ ارز باعث شد تا عرضه‌کنندگان فروش گوشی‌های موبایل را متوقف نمایند، به‌طوری که خرده‌فروشی در این بازار نیز کم تر شد؛ و تا کنون با توجه به اعلام تثبیت نرخ ارز بازار از آن حالت رکود خارج نشده است.
فروتن درباره چرخه ورود گوشی‌های موبایل به کشور،عنوان کرد: باید برای رونق دوباره بازار گوشی‌های موبایل، دولت ارز اختصاصی را جهت واردات ارائه دهد تا بازار موبایل به حالت اولیه و طبیعی برگردد.
وی درباره وضعیت بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه نیز به تلاطمات نرخ ارز اشاره نمود و گفت:تقریبا بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه اندکی پس از تحول در بازار گوشی‌های تلفن همراه به اتفاقات بازار واکنش نشان داده است؛ هرچند که بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه دارای نوعی رکود حتی پیش از این نوسانات ارزی می باشند،ولی با این حال اوضاع بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه نسبت به بازار تلفن های همراه در حال رونق می باشد.
فروتن در پایان افزود:هر ساله پس از ایام تعطیلات نوروز بازار سیم‌کارت‌های موبایل رونق پیدا می کند ولی امسال تا این زمان بازار سیم‌کارت موبایل رونقی نداشته است.با افزایش قیمت دلار از 5200 تا بالای 6000هزارتومان در هفته گذشته باعث شد که بازار محصولات الکترونیکی به خصوص بازار گوشی های تلفن همراه که به شدت به واردات و ارزهای خارجی وابسته است تحت تاثیر قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *