نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین

برگزاری نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین 2019

نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین

گوانگجو (GUANGZHOU) شهری در مرکز استان گوانگ دونگ (GUANGDONG) می باشد که در جنوب کشور چین واقع گردیده است. نام این شهر در ایران دارای تلفظ های متفاوتی همچون گوانگجو، گوانجو، گوانژو، گوانگژو می باشد. با توجه به اینکه عمده صنایع و کارخانجات کشور چین در جنوب این کشور واقع گردیده است، شهر گوانگجو نیز بعنوان قطب نمایشگاهی و صنعتی کشور چین برگزیده شده است.

نمایشگاه صادرات و واردات گوانگجو چین
گوانجو چین(GUANGZHOU)

خیلی ها گوانگجو چین را با نمایشگاه معروفش به نام نمایشگاه Canton Fair (نمایشگاه صادرات گوانگجو چین) که در واقع نمایشگاه توانمندی‌ های صادراتی و واردات چین می باشد، می‌شناسند. نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین نزدیک به 60 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین، معروفترین و بزرگترین نمایشگاههای جهان است که در شهر گوانگجو چین برگزار می گردد. نمایشگاه گوانجو چین بزرگترین نمایشگاه صنعتی و تجاری چین در طول سال می باشد.

مختصری درباره ی تاریخچه ی نمایشگاه گوانجو

نمایشگاه واردات و صادرات چین (Canton) از سال 1957 میلادی (با قدمتی بیش از 60 سال)، علاوه بر اینکه یکی از قدیمی ترین نمایشگاههای دنیا به حساب می آید، از نظر وسعت و بزرگی نیز یکی از بزرگترین و وسیع ترین نمایشگاه های جهان محسوب می گردد. متولی و مسئول اصلی نمایشگاه کانتون (Canton)، وزارت بازرگانی چین و استانداری ایالت گواندونگ (بصورت مشترک) می باشند و مسئولیت برگزاری آن نیز بر عهده مرکز تجارت خارجی چین است.

نمایشگاه واردات و صادرات چین1957 میلادی
نمایشگاه واردات و صادرات چین (Canton)

اولین دوره ای که این نمایشگاه برگزار شد، ۱۲۲۳ خریدار بین المللی از ۲۱۹ کشور دنیا در آن شرکت کردند. 98 درصد آن‌ها از هنگ کنگ بودند. تخمین زده می‌شود تا دوره 119ام، کل حجم صادرات این نمایشگاه به عدد 1.2 تریلیون دلار و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی به 7.64 میلیون نفر رسیده است. تا مدت ها این نمایشگاه تنها جایی بود که بازرگانان خارجی می توانستند فروشندگان چینی را در آن پیدا کنند. خیلی از کارشناسان حوزه ی اقتصادی اعتقاد دارند که تاثیر نمایشگاه گوانجو از ۵۰ سال پیش تا به الان بر روی اقتصاد کشور چین به قدری زیاد بوده که نمی توان آن را انکار کرد.

البته نمایشگاه کانتون گوانجو تنها مکانی برای خرید و فروش نیست بلکه در این رویداد، بسیاری از موسسات علمی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار خصوصی هم در این مکان حضور پیدا می کنند و از این نمایشگاه به عنوان یک سکوی پرتاب و بستری مناسب برای آشنایی با افرادی درست در صنعت مورد نظرشان، آشنا شوند. از زمانی که این نمایشگاه شروع به کار کرد تا به الان، مسئولین سطح بالای حکومتی در چین و دیگر نقاط جهان در آن شرکت کرده اند. در طول این مدت زمانی که نمایشگاه کانتون برگزار شده تا به حال ۳۰ مقام سیاسی در مسند ریاست جمهوری، ۸۴ معاون نخست وزیر و بسیاری از دیگر مقام های بالارتبه ی کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

نمایشگاه واردات و صادرات چین (Canton)
نمایشگاه گوانجو چین بزرگترین نمایشگاه صنعتی و تجاری چین

از زمان گشایش تاکنون، نمایشگاه به صورت مداوم دو بار در سال برگزار شده است. نمایشگاه گوانجو حتی در اوایل دهه 1960 در سال‌های تحول اجتماعی سیاست یک گام بزرگ به جلو (Great Leap Forward)، انقلاب فرهنگی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 و حتی شیوع سارس در 2003 بدون توقف برگزار شد. محوطه نمایشگاه در مجموع 1.18 میلیون متر مربع مساحت داشته و تعداد غرفه‌داران داخلی و خارجی نمایشگاه از عدد 24 هزار گذشته است. با داشتن 356 هزار متر مربع فضای سربسته نمایشگاهی، این نمایشگاه هم اکنون در مقام سوم جهان قرار دارد. در هر دوره از نمایشگاه گوانجو حدود 200 هزار خریدار از 210 کشور از سرتاسر دنیا خود را به این رویداد تجاری مهم می‌رسانند.

نمایشگاه گوانجو دارای رکوردهای نمایشگاهی دنیاست که برخی از شاخص ترین آن ها عبارتند از:

  • بالاترین گردش مالی در یک رویداد نمایشگاهی در سراسر دنیا
  • ارائه کامل ترین انواع کالا و تنوع بسیار زیاد در کالاها
  • قدیمی ترین و باسابقه ترین نمایشگاه تجاری دنیا
  • بالاترین آمار بازدیدکنندگان از بیش از ۲۱۵ کشور دنیا
  • بالاترین درخواست برای شرکت در یک رویداد
  • بزرگ ترین محیط برگزاری با دارا بودن ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع
  • بیشترین تعداد غرفه
  • کامل ترین امکانات و برآورده سازی خواسته های شرکت کنندگان در این نمایشگاه

چه صنایع تجاری در نمایشگاه گوانجو حضور می یابند؟

افرادی که در این رویداد شرکت می کنند عموما مرتبط با کسب و کارهایی هستند که در ۳ فاز نمایشگاه برگزار می گردد. هر یک از فازهای این نمایشگاه در ۵ روز برگزار می گردد که بین هر دوره ۳ روز استراحت در نظر گرفته شده است. قبل ترها فازهای این نمایشگاه در دوره های ۶ روزه برگزار می شد اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در سال ۲۰۰۸ میلادی در برنامه ریزی های نمایشگاه گوانجو به وجود آمد، مدت زمان هر دوره به ۵ روز کاهش پیدا کرد. همچنین در همین سال بود که مرکز پاژو که مجتمع جدید نمایشگاهی گوانگجو بود به عنوان محل ثابت برگزاری این نمایشگاه افتتاح شد.

محصولات نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین 2019

فازهای نمایشگاه گوانجو چین
محصولات نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین 2019

محصولات فاز 1 نمایشگاه گوانجو چین

  • الکترونیک: لوازم الکترونیک و لوازم برقی خانگی، محصولات کامپیوتر، محصولات الکتریکی، لوازم الکتریکی منزل
  • تجهیزات نورپردازی و روشنایی: سیستم روشنایی، منبع نور، اتصالات نور
  • وسایل نقلیه و قطعات یدکی: دوچرخه، موتور سیکلت، قطعات خودرو، وسایل نقلیه غیر ساخت و ساز
  • انواع ماشین‌ آلات: تجهیزات برق، برق، ماشین آلات بزرگ، مجموعه تجهیزات، ماشین آلات عمومی، ماشین آلات کوچک، لوازم جانبی صنعتی، ابزار دوربین، ماشین آلات بافندگی و …
  • سخت‌افزار: سخت‌افزارهای رایانه‌ای
  • ساختمان: مواد و مصالح دکور سازی و ساختمان سازی، تجهیزات بهداشتی و حمام
  • منابع انرژی: منابع جدید انرژی

محصولات فاز 2 نمایشگاه گوانجو چین

  • تجهیزات نورپردازی و روشنایی: ظروف آشپزخانه و کارد و چنگال، سرامیک عمومی، وسائل خانه، محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایش، محصولات و مواد غذایی حیوانات خانگی
  • محصولات تبلیغاتی و هدایا: ساعت، ساعت مچی و ابزار بصری (اوپتیکال)، اسباب بازی، هدایای تبلیغاتی (شامل صنایع دستی، جواهرات و اشیای قیمتی، مدالها وحلقه های جایزه ای، انواع تقویم ، جعبه های هدیه و کارت)، محصولات جشنواره ای
  • دکوراسیون خانگی: سرامیک های هنری، صنایع دستی شیشه ای، محصولات بافندگی و محصولات دستی آهنی، دکوراسیون خانه، محصولات باغبانی، دکوراسیون سنگی و آهنی و تجهیزات آبگرم در فضای باز، مبلمان.

محصولات فاز 3 نمایشگاه گوانجو چین

  • پوشاک و منسوجات و کفش: لباس مردانه و زنانه، پوشاک کودک، لباس زیر، لباس ورزشی، خز و چرم و محصولات مرتبط، لوازم جانبی مد، فرش و کفپوش خانگی، نساجی و مواد خام و پارچه، تابلو فرش و پرده های نقش دار
  • محصولات اداری، کیف، تفریح و سرگرمی: تجهیزات اداری و مخازن استفاده روزانه، مخازن چرم، مخازن پلاستیکی، کیفهای چرم، کیفهای چرمی PVC، کیف و لوازم جانبی، محصولات ورزشی، مسافرت و تفریح و سرگرمی
  • دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی: داروها، محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی، پانسمان های پزشکی و یکبار مصرف
  • مواد و محصولات غذایی: انواع نوشیدنی‌ها، مواد خوراکی، تجیزات بسته بندی و صنایع مرتبط

تاریخ برگزاری نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین 2019

تاریخ برگزاری نمایشگاه بهاره و پاییزه گوانجو 2019 بصورت زیر می باشد:

نمایشگاه بهاره گوانجو چین

  1. تاریخ برگزاری فاز 1: 15 الی 19 آوریل 2019 (26 الی 30 فروردین 98).
  2. تاریخ برگزاری فاز 2: 23 الی 27 آوریل 2019 (3 الی 7 اردیبهشت 98).
  3. تاریخ برگزاری فاز 3: 1 الی 5 می 20198 (11 الی 15 اردیبهشت 98).

نمایشگاه پاییزه گوانجو چین

  1. تاریخ برگزاری فاز 1 (125 امین دوره): 15 الی 19 اکتبر 2019 (23 الی 27 مهر 98)
  2. تاریخ برگزاری فاز 2 (126 امین دوره): 23 الی 27 اکتبر 2019 (1 الی 5 آبان 98).
  3. تاریخ برگزاری فاز 3 (127 امین دوره): 31 اکتبر الی 4 نوامبر 2019 (9 الی 13 آبان 98).

محل برگزاری نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین 2019

نمایشگاه واردات و صادرات چین، در مرکز نمایشگاهی شهر گوانجو (گوانژو) که اکثر صنایع و کارخانجات کشور چین نیز در آن واقع شده اند و بعنوان قطب نمایشگاهی و صنعتی چین شناخته می شود، برگزار می گردد.

سایت نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو چین 2019

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نمایشگاه، به سایت زیر مراجعه نمایید:

www.cantonfair.org.cn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *