معافيت مالیات برارزش افزوده بر 17 نوع کالا

1: دام و طيور زنده، زنبور عسل و نوغان، آبزيان

2: محصولات كشاورزي كه هنوز فرآوري نشده‌اند

3:آرد خبازي، نان ، قند، شكر، برنج، گوشت، حبوبات و سويا، شير، روغن نباتي، پنير و شير خشك مخصوص تغذيه كودكان

4:كتاب ، دفاتر تحرير و انواع كاغذ چاپ، مطبوعات و تحرير و مطبوعات

:5 كالاهاي اهدايي به ‌طور بلاعوض به وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي با تأييد هيأت وزيران و حوزه‌هاي گيرنده هدايا

6: كالاهايي كه همراه مسافر و براي استفاده شخصي تا ميزان معافيت مقرر طبق مقررات صادرات و واردات وارد كشور می باشد مازاد بر آن طبق مقررات اين قانون مشمول ماليات خواهد شد.

7:اموال غيرمنقول

8:انواع كود ، بذر و نهال، سم

9:انواع فرش دستباف

10:انواع دارو ، خدمات درماني (انساني، حيواني، گياهي) و خدمات توانبخشي و حمايتي، لوازم مصرفي درماني

11:خدمات بانکی و اعتباری بانکها و صندوق های قرض الحسنه مجاز و خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار،موسسات و تعاونیهای اعتباری و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس.

الحاقی : کلیه درآمدهای صندوق سرمایه گذاری در چارچوب این قانون وهمچنین  تمامی درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری در اوراق بهادار موضوع بند24 ماده1 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴ و درآمدهای حاصل از نقل و انتقال این اوراق یا درآمدهای حاصل از صدور و ابطال آنها

12:خدمات حمل‌ونقل عمومي و مسافري درون و برون‌شهري جاده‌اي، ريلي، هوايي و دريايي

13:انواع خدمات پژوهشي و آموزشي كه طبق آيين‌نامه‌اي كه با پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي علوم تحقيقات و فناوري، امور اقتصادي و دارايي ، درمان و آموزش پزشكي، بهداشت، آموزش و پرورش و كار و امور اجتماعي طی مدت ۶ ماه از تاريخ تصويب اين قانون به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.

14:خوراك دام وطيور

15:رادار و تجهيزات كمك ناوبري هوانوردي ويژه فرودگاه‌ها براساس فهرستي كه به پيشنهاد مشترك وزارت راه و ترابري و وزارت امور اقتصادي و دارايي تهيه و ظرف مدت ۶ ‌ماه از تاريخ تصويب اين قانون به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.

16:اقلام با مصارف صرفا دفاعي (نظامي و انتظامي) و امنيتي براساس فهرستي كه به پيشنهاد مشترك وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و وزارت امور اقتصادي و دارايي تهيه مي‌شود و به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.

17: موضوع قانون ماليات‌هاي مستقيم ،خدمات مشمول ماليات بر درآمد حقوق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *