محروم شدن قاچاقچیان کالا و ارز از خدمات مالی و بانکی

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با قرار دادن مجازات در صورت واگذاری یا اجاره کارت بازرگانی برای متخلفان در جلسه کمیسیون اقتصادی خبر داد.

در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد  بررسی قرار گرفت.

مواد الحاقی این لایحه به تصویب رسیده است  که  طبق آن وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم به ابلاغ ضوابط و شرایط تجاری در فرآیندهای تجارت و همچنین ایجاد سامانه در این زمینه طی سه ماه شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین طبق مصوبه دیگر، دولت وظیفه  دارد که  سامانه‌های هوشمند ایجاد نماید به طوری که افرادی که در زمینه قاچاق، تخلف نمایند از خدمات مالی،‌ بانکی، بیمه‌ای، حمل‌و‌نقل، گارانتی و نگهداری محروم گردند  و این موضوع باید در سامانه لحاظ شود.

منشاء ارز واردکنندگان کالا باید شناسایی شود

حسینی شاهرودی،گفت: همچنین با مصوبه دیگری نیز موافقت شد که طبق آن هرنوع  سوءاستفاده از کارت بازرگانی مانند واگذاری آن به غیر و بهره‌برداری از آن به صورت خرید، فروش و اجاره ممنوع می باشد و انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده هر دو شامل این مجازات هستند  که مجازات آن ابطال کارت و ضبط کالای وارد شده با کارت غیرمجاز، پرداخت خسارت به دولت و جریمه نقدی نصف تا دو برابر ارزش کالا می باشد.

حسینی شاهرودی گفت: طبق  مصوبه دیگر کمیسیون اقتصادی، واردکنندگان کالا باید منشاء ارز خود را افشا و اعلام نمایند که طبق آن ، هر کالایی که وارد کشور بشود  باید تعیین گردد که ارز آن از کجا تأمین می‌شود تا جزء قاچاق ارز و پولشویی نگرددکه اگر غیر از این باشد اموال مصادره و توقیف خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *