قیمت گوشی آیفون x در گمرک

قیمت گوشی آیفون x در گمرک 920 یورو می باشد

بنا به گزارش روابط عمومی گمرک ایران:این قیمت مبنای محاسبه حقوق ورودی گوشی تلفن همراه آیفون xبا حافظه 256گیگا بایت است و نیز تلفن همراه آیفون xدر گمرک با حافظه 64 گیگا بایت 800 یورو ارزش گذاری شده است.و حقوق ورودی و عوارض 5%بر پایه ارزش گوشی موبایل دریافت می گردد.

گمرک ایران از دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت واقعی گوشی های تلفن همراه در طرح رجیستری خبر داد و اعلام نمود: این عمل با هدف احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی انجام شده است و خریداران گوشی های تلفن همراه در موقع استعلام میتوانند  با کد شناسه بین المللی (IMEI) از قیمت واقعی این گوشی ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده است اطلاعات لازم را به دست آورند.

البته به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده نیز دست پیدا خواهند کرد و با استعلام کد شناسه بین المللی می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

گمرک طبق قانون احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد و برخط به اطلاعات علاوه بر موارد ذکر شده اطلاعات مربوط به تاریخ واردات گوشی تلفن همراه و حتی کشور سازنده را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد . که این اطلاعات به خریداران گوشی های تلفن همراه وارداتی کمک می کند تا گوشی اصل را از تقلبی تشخیص دهند  و قیمت واقعی گوشی تلفن همراه را به فروشنده پرداخت کنند.

در ضمن واردکنندگان انواع  گوشی های تلفن همراه می توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی ها قبل از واردات دسترسی پیدا کنند.ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های متفاوت  در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی می باشد  قرار داده شده و برای کلیه شهروندان قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *