قیمت خودرو وارداتی با تک نرخی شدن دلار باید کاهش یابد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: با توجه با اقدام دولت در تک نرخی کردن دلار و نیز کاهش قیمت آن، قیمت خودروهای وارداتی به مقدارزیادی باید کاهش پیدا کند.
امرالله امینی،گفت : متاسفانه شرکتهای واردکننده خودرو با کمترین نوسان صعودی دلار، قیمت خودرو های وارداتی را افزایش می بخشند.
وی درباره اقدامی که واردکنندگان خودرو در اواخر سال 96 که نرخ دلار در بازار آزاد تقریبا ۵۰۰۰ هزار تومان رسید عمده واردکننده‌ها قیمت خودرو را متناسب با این نرخ بالا بردند،افزود: در هفته‌های اخیر نیز بعضی شرکتهای واردکننده خودرو به دنبال نوسانات صعودی نرخ ارز باز هم قیمت محصولات خود را افزایش دادند.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: با انجام قاطع دولت در تک نرخی کردن دلار و کاهش قیمت آن به ۴۲۰۰ تومان، قیمت خودروهای وارداتی به مقدار قابل توجهی که حداقل ۲۰ درصد است باید کاهش پیدا کند.
وی همچنین گفت : دولت بیان کرده که به تمام واردکنندگان دلار ۴۲۰۰ تومان اختصاص پیدا میکند با این وجود شرکتهای واردکننده خودرو دیگر دلیلی جهت رشد نجومی قیمت‌ها به بهانه نوسانات نرخ ارز نخواهند داشت.
امینی بیان کرد: واردکنندگان خودرو همانطورکه با نوسانات صعودی نرخ دلار قیمت خودروهای وارداتی را بالا بردند به همان سرعت هم باید قیمت‌ها را متناسب با دلار ۴۲۰۰ تومانی، کم کنند.
وی گفت: به دلیل سابقه شرکت‌های واردکننده خودرو در نقض حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان‌های مسئول به خصوص سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید بر کاهش و واقعی‌سازی نرخ خودروهای وارداتی نظارت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *