قابل دریافت بودن ارز تولید در سامانه «نیما»

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طبق اعلام دولت،افرادی که واردات ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه انجام می دهند برای تامین ارز مورد نیاز خودشان،می توانند از 4 گروه کالایی درنظر گرفته شده ارز را از سامانه نیما دریافت نمایند.
یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:۸۰ درصد از منابع ارزی کشور از محل صادرات مواد پتروشیمی، میعانات نفت و گاز، صنایع معدنی و فولادی می باشد که ارز به دست آمده از آن ، از طریق سامانه نیما به واردکنندگان داده می شود.
صادقی در مورد ابهام تولید کنندگان از تامین منابع ارزی مورد نیازشان گفت:به دلیل واضح بودن منابع و مصارف ارز در سامانه نیما،تامین ارز تولیدکنددگان از طریق این سامانه کاملا مشخص و روشن می باشد.
صادقی در ادامه گفت: ما به عنوان متولی بخش تولید، مشکلات و خواسته‌های بخش تولید و بازرگانان را مطرح خواهیم کرد . اوایل در فعالیت این سامانه مشکلی ایجاد شده بود که با پیگیری های صورت گرفته ،بانک مرکزی مشکلات این سامانه را برطرف نمود.
صادقی در باره تاثیرات خروج آمریکا از برجام بر اجرای سرمایه گذاری‌های داخلی اظهار داشت: با اینکه نگرانی های بسیاری برای بازگشت تحریم ها به وجود آمد ولی فرایند سرمایه گذاری های داخلی برای پروزه های تولیدی مثل قبل در حال انجام می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *